רשות ההגבלים: בזק ניצלה לרעה את מעמדה באינטרנט ובטלפוניה

הרשות הודיעה לבזק כי היא שוקלת לקבוע כי החברה עברה על חוק ההגבלים העסקיים, בשל מדיניות התמחור שלה עבור שירותי תשתית אינטרנט וטלפוניה

‎‎רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום (ב') לבזק כי בכוונתה לקבוע כי החברה ניצלה לרעה את מעמדה כבעלת מונופולין בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים, בשל מדיניות התמחור שלה עבור שירותי תשתית אינטרנט וטלפוניה.

‏בזק הוכרזה כבעלת מונופולין הן בתחום האינטרנט והן בתחום הטלפוניה עוד בתחילת העשור הקודם. ברבעון הראשון של שנת 2011 פרסמה בזק הצעה לצרכנים לרכוש בנוסף לתשתית אינטרנט גם שירותי טלפון, 200 דקות שיחה, במחיר של 19.90 שקל לחודש. במקביל גבתה בזק מלקוחות שביקשו לרכוש קו אינטרנט בלבד (‏ADSL Only‏) תשלום נוסף בגובה 25 שקל לחודש.

‏בזק אמנם קיבלה את אישור משרד התקשורת למבצע, אלא שבשנה שעברה ביטל משרד התקשורת את החיוב עבור קו ‏ADSL Only‏.

בנוסף, במסגרת המבצע נוצר פער מחירים "שלילי": מחיר תשתית האינטרנט בלבד היה גבוה ממחיר תשתית אינטרנט בתוספת קו טלפון. תמחור כזה העמיד את מפעילי הטלפונים המתחרים בנחיתות תחרותית.

‏ואכן, הטיפול בנושא החל בעקבות תלונות של 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן, שלקוחותיהם בשירותי הטלפוניה שרכשו קו אינטרנט מבזק נאלצו לשלם לבזק 25 שקל, בנוסף לסכום ששילמו למתחרות על שירותי טלפוניה.

לבזק ניתנו שבועיים כדי להגיב על החלטת הרשות. החברה מסרה בתגובה כי "מדובר במבצע מלפני שנתיים, שאושר על פי כל הנהלים הקבועים בחוק, מראש, על ידי משרד התקשורת. בנוסף, מעולם לא נשמעה טענה ממשרד התקשורת, מהרשות להגבלים עסקיים, או מכל גוף אחר בהקשר למבצע, לפניו, במהלכו ולאחריו. לכן, תמוה מדוע הרשות החליטה דווקא עכשיו לפנות אל בזק בעניין".