מלך חברות הבועה יובל רן הקים חברה לטיפול בעבירות ני"ע

רן, לשעבר בעל השליטה בקווי אשראי שקרסה, שנמלט מהארץ בשנות ה-90 מאימת נושיו, חוזר ■ שותפו של רן - בכיר לשעבר בסוכנות ה-FBI ■ בשנים האחרונות התעמת רן עם קובי מימון וחיים צוף על רקע העלייה בשווי ישראמקו

יובל רן, לשעבר בעל השליטה בחברת קווי אשראי, שעזב את ישראל באמצע שנות ה-90 מאימת נושיו וחי מאז בארה"ב, הקים לאחרונה חברה שייעודה זיהוי, ניתוח וטיפול בעבירות מירמה בניירות ערך.

שותפו של רן בחברת "Ran, Mires, Clark & Associates" הוא לא אחר מאשר דון קלארק, לשעבר בכיר בסוכנות ה-FBI.

לחברה שהוקמה ביוסטון יש כבר, לדברי מייסדיה, כמה לקוחות, והיא מעורבת לטענתם בכמה פיענוחים של תרמיות בניירות ערך, שהניבו פיצוי ללקוחותיה.

יובל רן, שהתחיל כמבצע בבנק ישראל, הפך בתחילת שנות ה-90 לכוכב עולה בבורסה המקומית, ואף כונה "מלך חברות הבועה", לאחר שהנפיק שורה של חברות ללא פעילות עסקית הודות לפירצה בתקנות הבורסה.

אלא שסיפור ההצלחה של הלהטוטן הפיננסי לא נמשך זמן רב. חברת ההשקעות קווי אשראי, שבאמצעותה התנהלה רוב פעילותו של רן, קרסה, וזמן קצר לאחר מכן הוא עזב ליוסטון, שם הוא מתגורר עד היום.

בשנת 1999 מונו לחברת קווי אשראי עורכי דין מפרקים, שהגישו בשנת 2004 תביעה על סך 500 מיליון שקל נגד 19 בעלי מניות ומנהלים בקבוצה, בראשות רן ושותפיו לשעבר, קובי מימון וחיים צוף.

התובעים טענו כי מנהלי החברה גרמו לאובדן הכספים שגייסה קווי אשראי, ויוחסו להם מעשי מירמה והונאה שונים, שגרמו לבזיזת נכסיה ולהשתלטות על חברות נפט שהחזיקה (קבוצת יואל-ישראמקו).

בשנים האחרונות התעמת רן עם מימון וצוף על רקע העלייה בשווי של ישראמקו, המעורבת בתגלית הגז "תמר". בד-בבד מתנהל הליך של הסדר חוב בקווי אשראי, שבמסגרתו מנסים בעלי השליטה הקודמים בחברה להסיר את האפשרות שתוגש נגדם תביעה משפטית.