גולן מעדיפה שהמכרז לדור הרביעי לא ייצא השנה

גם הוט מובייל הביעה חוסר התלהבות מהיוזמה להקצות תדרים במכרז אך דרשה שאם כבר מוציאים מכרז אזי יש לדאוג שהשחקנים שאין להם תדרים פנויים יקבלו ראשונים

חברת גולן טלקום הביעה חוסר התלהבות מכוונת משרד התקשורת לצאת במכרז להקצאת תדרים לדור רביעי בסלולר, כך נודע ל"גלובס". החברה נפגשה עם ועדת המכרזים של המשרד ביום ראשון השבוע במסגרת המפגשים שעורכת הוועדה עם המפעילים הסלולריים ואשר מטרתם לגבש מדיניות ולהוציא את המכרז במהלך השנה.

הטיעון המרכזי של גולן טלקום היה שהקצאת התדרים בשלב הזה תיאלץ את החברה להיכנס להשקעה נוספת כבדה שתקשה עליה להתחרות בשוק מול המפעילים הוותיקים, וזאת כשהיא נמצאת בעיצומה של בניית רשת הדור השלישי שלה.

גם הוט מובייל הביעה חוסר התלהבות מהוצאת המכרז בשלב הזה מאותה סיבה, אבל הרושם בוועדת המכרזים היה שהוט מובייל מעדיפה שאת הערמונים מהאש תוציא חברת גולן טלקום ושהיא לא תהיה בחזית ההתנגדות להוצאת המכרז. הוט מובייל דרשה לקבל עדיפות בהקצאת התדרים במידה והמכרז יתקיים כדי שלא להעניק עדיפות לחברות הוותיקות.

גם גולן טלקום וגם הוט מובייל נמצאות בעיצומה של בניית הרשת שלהם בטכנולוגיה של דור שלישי והיקף התדרים שברשותן מצומצם יחסית. הסיבה שמשרד התקשורת לא היקצה תדרי דור רביעי קשורה ברצונו להקל עליהן, שכן הן שחקניות חדשות בשוק והמטרה הייתה להתמקד בהורדת מחירים מיידית באמצעות כמה שיותר הקלות שניתנו להן.

ואולם כעת, כאשר מתברר שהתעשייה בכללותה נקלעה למצוקה של תדרים והרשתות מתמלאות, למעשה אין למשרד ברירה והוא חייב להקצות לתעשייה תדרים במהירות כיוון שהדור הרביעי לא נועד להתמודד רק אם הביקוש למהירות אלא בעיקר עם העובדה שהרשתות צריכות תדרים כדי להתמודד עם בעיית הקיבולת שכן יש יותר סמארטפונים ויותר טבלטים שצורכים משאבים גדלים והולכים מהרשתות.

פרטנר טרם הופיעה בפני הוועדה משום שהיא ביקשה דחייה כדי להתכונן ולהשמיע את עמדתה בצורה מגובשת, כאשר הערכה היא שהיא רצתה להתגבש לאחר שקבוצת סבן תשלים את כניסתה לחברה ותחליט איך היא רואה את ההתמודדות בנושא.

תגובת גולן טלקום: "החברה אינה דנה או מגיבה לדיווחה מול ועדה ממשלתית בתקשורת. גולן טלקום מבקשת לחזור ולהדגיש כי כל ההחלטות לגבי סוגיית הדור הרביעי חייבות לשמר את התחרות החופשית לטובת הציבור שנוצרה בעקבות המהפכה הסלולרית ולמנוע בנייה מחדש של קרטל בשוק הסלולר".

מהוט מובייל נמסר בתגובה: "הוט מובייל מאד מעוניינת בקבלת תדרי דור 4 וכך הוצגו פני הדברים בפני משרד התקשורת".