שוויון בנטל: המעמד הנמוך - הצופה העיקרי בערוצים בתשלום

לבני המעמד הגבוה יש גם העדפה ברורה לערוצים 1, 2 ו-10; את ערוצים 24 ו-9 מעדיפים בני המעמד הנמוך; ובחינוכית 23 צופים בעיקר בני מעמד הביניים ■ חברת DataQuarry חפרה ומצאה את נתוני הרייטינג שאתם לא מכירים

בני המעמד הנמוך צופים משמעותית יותר בטלוויזיה מבני המעמד הגבוה ומעמד הביניים. הם גם הצופים העיקריים בערוצי הכבלים והלוויין, אשר צפייה בהם מותנית בדרך-כלל בתשלום - כך עולה מניתוח נתוני הרייטינג של הוועדה למדרוג לשנת 2012.

בשבת משתנה מעט התמונה, כאשר בני המעמד הגבוה צופים בטלוויזיה יותר משאר המעמדות. לבני המעמד הגבוה יש גם העדפה ברורה לערוצים 1, 2 ו-10, ובשעות הפריים-טיים הם מובילים בצפייה בערוצים הללו.

מניתוח הצפייה בשאר הערוצים עליהם התקבלו נתונים - 23, 24, 33 ו-9 - עולה כי את ערוץ המוזיקה (24) וערוץ 9 מעדיפים בני המעמד הנמוך, בעוד בחינוכית 23 צופים בעיקר בני מעמד הביניים.

את עיבוד הנתונים ביצעה עבור "פירמה" חברת DataQuarry, בהתבסס על נתוני צפייה שהתקבלו מהוועדה למדרוג לאורך שנת 2012, לפי פילוחים סוציו-אקונומיים ולפי חלוקה לערוצים 22, 23, 24, 33, 9, 11 ו-10. את הגדרת המעמדות מבצעת הוועדה למדרוג, בהתאם להצהרות משקי-הבית.

מי שהצהירו כי הם מרוויחים מתחת לשכר הממוצע במשק (כ-8,000 שקל ברוטו), דורגו כמעמד הנמוך. מי שמרוויחים את השכר הממוצע או מעט מעליו נחשבים כמעמד הביניים, ומי שמרוויחים הרבה מעל הממוצע דורגו כמעמד הגבוה.

שיוויון בנטל
 שיוויון בנטל

שיוויון בנטל
 שיוויון בנטל