נהג חיכה באוטו באזור חניה אסורה בת"א - וקיבל דוח בדואר

השיטה החדשה של פקחי החניה - עצרת-צולמת ■ עיריית ת"א: "אדם שחונה במקום אסור צפוי לקנס, והפקחים אוכפים את החוק גם באמצעות צילום כלי רכב"

כל מי שנכנס עם האוטו לתל-אביב עשה את זה לפחות פעם אחת: יש סידור קטן לעשות במקום שאין בו חניה? נוסעים עם חבר, עוצרים במקום סמוך, והוא מחכה באוטו לכמה דקות בזמן שאתם יוצאים לסידור. במקרה הכי גרוע יבוא פקח, יבקש לזוז, ושלום על ישראל. המהדרין אפילו מתחילים לנסוע ברגע שהם רואים פקח באופק.

זה מה שחשב תושב תל-אביב, שחיכה באוטו באזור שהחניה בו אסורה - וקיבל כחודש לאחר מכן קנס בדואר.

איפה היה הפקח? לא רחוק משם. הוא פשוט צילם את כלי הרכב מרחוק. כמה נוח: אין ויכוחים, אין תחינות, אין יכולת להתגונן (אלא אם כן בא לכם לעבור מסכת ביורוקרטית של ערעורים ושל מסמכים).

הקנסות שניתנים על חניה במקום אסור ניתנים כדין, כמובן, אבל כשמדובר בעצירות לזמן קצר (בהנחה שאין הפרעה לתנועה), הדבר הזה נראה קצת כמו הצקה מיותרת.

במקרים מסוימים צומחות גם מוטציות אכיפתיות: למשל, נהג שרכבו צולם פעמיים, על-ידי שני פקחים שונים שלא ידעו איש על נוכחותו של עמיתו. הדוח הכפול בוטל לאחר פנייתו של הנהג לעירייה.

מעיריית תל-אביב נמסר: "אדם שחונה במקום אסור צפוי לקבל קנס, והפקחים אוכפים את החוק גם באמצעות צילום כלי רכב העוברים עבירה. מאחר שבחלק מהמקרים נהגים נוסעים טרם קבלת הדוח, מציין זאת הפקח, והדוח נשלח בדואר. במקרה שישנו ספק לגבי צדקת הדוח, ניתן לפנות באופן מסודר לעירייה".