מלחמת כל בכול

על הקשר בין בובות, זמרים וריאל מדריד, אגב לוח השידורים של הערב

איך יודעים שמשחק כדורגל הופך לאירוע לא שגרתי? כאשר חברים מתעניינים אצלך, ברגע האחרון, אם אתה יכול לעזור להם לקנות כרטיס - עם הטיסה והמלון הם כבר יסתדרו בעצמם. כאשר יח"צנים מזמינים אותך ל"ערב מיוחד של טפאסים ומסך ענק" וכאשר חברים מספרים לך שינצלו את מזג-האוויר החמים יחסית שצפוי הערב כדי לעשות על האש ועל הגג, כמובן אחרי שיגררו לשם את המסך והמקרן, כדי לצפות במשחק המסקרן בין ריאל מדריד למנצ'סטר יונייטד.

נכון שכל הצופים דלעיל לא יבואו לידי ביטוי במספרם האמיתי בטבלאות הרייטינג, אבל בערוצי הברודקאסט יודעים את האמת: "The Voice" מלקקת בלאו-הכי את פצעי המעבר מהכיסאות המסתובבים לתחרות ה"רגילה", "בובה של מדינה" שלא הצליחה להעתיק לערוץ 10 את ה"באזז" שייצרה בערוץ הספורט, תמצא את עצמה הערב גם בלי הגרעין הקשה של צופיה שלא יוותרו על רונאלדו ורוני, ואם אצל הבובות נפלה שלהבת, מה יגידו חסידי "אייל גולן קורא לך"? הרי גם אם הם יקראו לו בחזרה, אין סיכוי שיענה להם כשהוא, חובב כדורגל מושבע, שקוע כל כולו בענייני הצ'מפיונס ליג.

רק חלק קטן ממלחמת הכול בכל הזאת תשתקף מחר בטבלאות נתוני הצפייה שאינן יודעות לספור 200 צופים בפאב ולנו לא נותר אלא לקוות שבטלוויזיה, ממש כמו בכדורגל, הטובים ינצחו בסוף.

גרמניה האחרת

"ילדים גרמנים שלי", יום ד' 21:00, "יס דוקו"

מעשה בצעירה ישראלית לשעבר שחיה בגרמניה ומחליטה לעלות עם ילדיה לישראל. עד כאן זהו סיפור שאפשר למצוא עשרה כמוהו כל יום באולם מקבלי הפנים בנתב"ג. אלא שבמבט שני, הסיפור מורכב יותר: הוריה של האם, תום, הכירו בקיבוץ: הוא בן משק, היא מתנדבת שהציצה ונפגעה. הציצה ונפגעה, אבל לא התגיירה, מה שהפך אוטומטית את הילדות שנולדו להם ללא יהודיות.

עתה מגיע לישראל הדור השלישי בדמות ילדיה של תום, שלומדים להכיר מקרוב את מכורתם, כמו גם את הסיפור המיוחד של המשפחה, על רקע הסיפור המורכב עוד יותר של יחסי ישראלים וגרמנים. מה הם בעצם? ישראלים? גרמנים? לפי עלילת הסרט הזה, אפילו הילדים נותרים בסוף חלוקים בדעותיהם. מעניין.