סל המזון הזול בארץ - במגה בול וברמי לוי תלפיות

כך עולה מבדיקת סיירי המועצה לצרכנות ב-150 חנויות ■ עוד עולה מהבדיקה כי הרשתות טיב טעם ושופרסל שלי הן הכי יקרות

פרויקט השוואות מחירי המזון של המועצה לצרכנות יוצא לדרך. אחרי היערכות של חודשים, החלו היום (ד') להתפרסם ממצאי סמ"ל, סיירת המועצה לצרכנות - מערך של "נאמני צרכנות" שישווה מעתה באופן קבוע את מחירי המזון ברשתות ברחבי הארץ ויפרסם אותם באתר המועצה לידיעת הציבור.

כ-50 סיירים מבקרים מדי שבוע בבתי עסק כ"לקוחות סמויים", כשבידיהם רשימת סל אחיד של 40 מוצרים, ומדווחים על מחירי המוצרים. מדי שבועיים ייבדקו למעלה מ-300 נקודות מכירה שונות ברחבי הארץ.

כך, למשל, בבדיקה שממתפרסמת השבוע נמצאים פערים של עד 27% בין הסניף הזול ביותר - מגה בול תלפיות (558 שקל) - לבין שופרסל שלי ראש-העין (710 שקל לסל זהה). הרשתות מוצגות באתר בסדר כרונולוגי, מהזולה ליקרה, כשמנוע החיפוש מאפשר לסנן אותן על-פי אזור גיאוגרפי מבוקש.

המועצה לצרכנות תפרסם מדי שבוע את הממצאים, כחלק ממאבקה בפער הרווחים הבלתי סביר בשוק מוצרי המזון.

אתר פרויקט סמ"ל מאפשר לצרכן לבדוק מהם הסניפים הזולים ביותר בסביבתו הגיאוגרפית, לערוך "חיתוכים" שונים ולקבל החלטה מושכלת היכן הוא מעוניין לבצע את הקניות שלו.

בנוסף לכך, הצרכן יוכל להשוות מחיר של מוצר מסוים שמעניין אותו בין הסניפים והרשתות השונות באזורו.

כמו כן, סיירי המועצה לצרכנות יבחנו את התנהלות בתי העסק כלפי הצרכנים בהיבטים שונים של זכויות הצרכן, כגון: הצגת מחירים, הצגת מוצרים בפיקוח, דרכי פרסום ומבצעים. במקרה של פגיעה בצרכנים המועצה תדווח לבית העסק על הממצא, תקרא לו לתקן את ההתנהלות הפוגעת בצרכנים ותודיע לו כי ייערך סיור נוסף בבית העסק.

אם יימצא כי גם בסיור הנוסף הליקוי נמשך, תדווח המועצה למשרד התמ"ת, הרשות לסחר הוגן, על הממצאים שבידיה, ובמקרים המתאימים אף תפנה לביתהמשפט לתביעות קטנות נגד בית העסק, וכן תפרסם את שם בית העסק הפוגע באתר, לצורך אזהרת הציבור.

סלי המזון
 סלי המזון