אלרוב: "במקום לחלוב פרות, בתנובה חולבים את הצרכן"

איציק אלרוב, ממובילי המחאה החברתית, על העלאת מחיר הקוטג' של תנובה: "יש להורות על פירוקה המיידי של תנובה למספר חברות קטנות שיתחרו זו בזו" ■ תנועת ישראל יקרה לנו: "הפיקוח הממשלתי כלל אינו יעיל במניעת התייקרויות"

"במקום לחלוב פרות, בחברת תנובה החליטו לחלוב את הצרכן הישראלי. נראה כי כולם סובלים מנחת זרועה של חברת תנובה: יצרניות המזון שמתיימרות להתחרות איתה, הרפתנים שמתקשים לקבל תמורה נאותה לעבודתם - וכמובן ציבור הצרכנים, שנאלץ לשלם את מחיר מוצריה היקרים בעקבות חוסר התחרות המשווע בשוק הישראלי".

כך אמר היום (ה') איציק אלרוב, ממובילי המחאה החברתית ומייסד תנועת "הצרכנים", בתגובה להעלאת מחיר הקוטג' של תנובה בכ-3.5%.

"חברת תנובה גדולה על המשק הישראלי", אמר אלרוב. "כדי לטפל ביוקר המחיה ולהוריד את המחירים, על הרגולטור להורות על פירוקה המיידי של חברת תנובה למספר חברות קטנות שיתחרו אחת בשנייה".

"כל עוד זה לא יקרה, מפלצת הכסף האימתנית תמשיך לשחק בכיסנו כבשלה ותעלה את המחירים בתירוצים נבובים ובמניפולציות אינסופיות", סיכם אלרוב.

"פיקוח לא יעיל"

איל עופר ובני גרוברמן, ממייסדי תנועת "ישראל יקרה לנו", מסרו בתגובה למהלך של תנובה: "הציבור הצביע בקלפי להוריד את יוקר המחיה, אך ההצבעה האמיתית היא רק אם נתרחק ממדף תנובה בסופר. החברות המונופולסטיות בישראל מנצלות את חולשת הממשל מאז הוקדמו הבחירות כדי להעלות מחירים ללא כל הצדקה.

"נוסחת סווארי (הנוסחה המשמשת את משרד החקלאות והאוצר בבואם לאשר העלאת מחירי המוצרים שבפיקוח) הינה נוסחה ארכאית המבוססת על החזרי השקעה דמיוניים של 12%, זאת כאשר עלות התשומות בעולם נמצאת כבר בירידה (מאז נומבר).

"כפי שהעלאת מחירי הקוטג' (שאינו בפיקוח) מוכיחה: הפיקוח הממשלתי כלל אינו יעיל במניעת התייקרות. עד שהממשלה תתעשת ותטפל ברצינות ביוקר המחיה שהוציא מאות אלפים לרחובות, יכול הציבור להשתמש רק בכלי היחיד שבידיו: המשך שביתת הקונים וצמצום הצריכה".