מייקל ג'ורדן חוגג 50; כמה כסף הוא שווה כיום?

מגזין "פורבס" מעריך כי אגדת הכדורסל, 10 שנים לאחר הפרישה, מרוויח כ-80 מיליון דולר בשנה משלל עסקיו השונים, ושווה סך הכל 650 מיליון דולר

אגדת הכדורסל מייקל ג'ורדן חוגג היום (א') את יום הולדתו ה-50, ולכבוד המאורע, מגזין "פורבס" החליט לבדוק מה מצב הכלכלה שמאחורי "הוד רוממותו".

על-פי הערכת המגזין, השווי של ג'ורדן כיום עומד על 650 מיליון דולר. למרות שעברו 10 שנים מאז הפרישה הסופית שלו והמשחק האחרון שלו ב-NBA, הוא הרוויח בשנה שהסתיימה ביוני 2012 כ-80 מיליון דולר. המותג שלו ממשיך להיות חזק מתמיד, ועסקיו פורחים.

לג'ורדן הסכמי חסות ופרסום עם שורה של חברות, ביניהן נייקי (הלבשת ספורט), גייטורייד (משקאות אנרגיה), היינס (ביגוד), Upper Deck (קלפי ספורט), 2K Sports (משחקי וידאו), Presbyterian Healthcare (מרכזי רפואה) ו-Five Star Fragrances (קוסמטיקה ובשמים).

נכסים נוספים של ג'ורדן כוללים 6 מסעדות שבבעלותו, סוכנות למכירת רכבים, קבוצת הספורט המוטורי 23race, וגם 80% מהאחזקות של קבוצת ה-NBA שארלוט בובקאטס.

אבל אפיק ההכנסה העיקרי של ג'ורדן הוא "מותג ג'ורדן", חטיבת מוצרי הספורט שלו מבית נייקי. על-פי הערכות, "מותג ג'ורדן" מייצר לכוכב העבר תמלוגים בגובה של כ-60 מיליון דולר בשנה. הסיבה העיקרית לכך היא שליטה בשוק נעלי הכדורסל בארצות הברית: כ-58% מנעלי הכדורסל שנמכרו במדינה בשנת 2012 היו חלק מ"מותג ג'ורדן".

אגב, למרות שפרש מזמן, ג'ורדן ממשיך להיות ספורטאי אהוב ופופולרי במיוחד. יש לו 22 מיליון מעריצים בפייסבוק - כשרק הכדורגלנים הפעילים כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי ודייויד בקהאם מקדימים אותו בפרמטר הזה.