לא ספונסר ראשי, ולא משני: הפיס יעביר למינהלת רק 650 א' ש'

זה הסכום שיעביר העונה הפיס לליגת העל בכדורסל, אחרי שבעונה שעברה היה הספונסר הראשי של הליגה עבור 13 מיליון שקל

מינהלת הליגה בכדורסל וקבוצות ליגת העל ספגו מהלומה קשה, אחרי שמפעל הפיס החליט לצמצם כמעט לחלוטין את הסכם החסות שיעניק למינהלת לעונת המשחקים הנוכחית (2012/13). ל"גלובס" נודע כי המינהלת תקבל העונה מהפיס סכום של 650 אלף שקל בלבד. זאת אחרי שבתחילת הקיץ ניהלו הצדדים מו"מ במסגרתו הושג סיכום עקרוני לפיו הפיס, שהיה נותן החסות הראשי של הליגה, יהפוך לספונסר משני ובתמורה יעביר למינהלת כ-4 מיליון שקל.

כזכור, הפיס חתם עם המינהלת על חסות ראשית במסגרתה נקראה הליגה "ליגת לוטו" ותמורתו העביר לה 10 מיליון שקל בעונת 2010/11, ועוד סכום של 13 מיליון שקל בעונת 2011/12 (ובנוסף נשא בחלק מהוצאות התפעול) - הסכומים הגבוהים אי פעם שהעניק ספונסר לכדורסל הישראלי. אלא שבקיץ האחרון החליט הפיס שלא לממש את האופציה לעונה שלישית, במסגרתה היה אמור לשלם כ-14 מיליון שקל.

בשל הירידה הצפויה בהכנסות המינהלת העונה, שעיקרה בהחלטה של הפיס לצאת מההסכם, עודכנו חברי הדירקטוריון במינהלת אתמול כי הסכום שיועבר העונה לכל אחת מהקבוצות צפוי לעמוד על כ-900 אלף שקל בלבד לקבוצה.

המינהלת: למה לתת כסף לאיגוד?

בתוך כך, בשל הירידה בהכנסות המינהלת והפגיעה הצפויה בקבוצות ליגת העל, מנסים בימים האחרונים ראשי המינהלת בראשות היו"ר שמואל פרנקל לבחון מחדש את ההסכם ההיסטורי עם איגוד הכדורסל. הכוונה במינהלת היא ללכת לצעד במסגרתו תופסק העברת התשלום הקבוע מהמינהלת לאיגוד הכדורסל. מדובר בתשלום של כ-2 מיליון שקל שמעבירה המינהלת מדי שנה לאיגוד, מתוקף ההסכם ההיסטורי במסגרתו נתן איגוד הכדורסל למינהלת את המנדט בשנת 2002 לנהל את ליגת העל.

אחת הטענות שעלו בדירקטוריון המינהלת היא שאיגוד הכדורסל נהנה גם כך מכספים שהוא מקבל מהטוטו במסגרת הסכם השיווק בין הצדדים, ולכן אין סיבה כי יקבל תמלוגים גם מהמינהלת. בדירקטוריון המינהלת גם הזכירו כי בשנתיים האחרונות אף עלה משמעותית הסכום שמקבל איגוד הכדורסל מכספי ההקצבות של הטוטו, ולכן מן הראוי שיוותר על כספי המינהלת שנקבעו בתקופה בה הסכומים שקיבל האיגוד מהטוטו היו נמוכים משמעותית.

ממינהלת הליגה נמסר בתגובה: "עם כניסתו של יו"ר המינהלת החדש, נפתח דף חדש עם מפעל הפיס ואנו בטוחים שהפיס ימשיך להביע אמון במנהלת ולתמוך בליגת העל בכדורסל".

ממפעל הפיס נמסר: "הסכם השיווק עם המינהלת הופסק משיקולים מסחריים אחרי שהתברר שהוא לא משתלם לפיס, וכשהיתה לנו תחנת יציאה מההסכם אכן יצאנו ממנו. בהסכם החדש נקבע שכל התמיכה תעבור ישירות לקבוצות, כאשר בתמורה תתקיים פעילות של קבוצות מליגות העל נשים וגברים ביישובי הפריפריה, במטרה לחנך למצוינות ולספורט".