הצרות של עופר: ועד עובדי צים מאיים להחריף את העיצומים

יו"ר הוועד: "אם עד עכשיו רצו להוריד לנו את המכנסיים, בהצעה החדשה ההנהלה מבקשת להוריד לנו גם את התחתונים"

עובדי חברת הספנות צים מאיימים לחדש את העיצומים בהם פתחו אתמול (ג') ואף להחריף אותם, לאור מורת רוחם מההצעה החדשה שהגישה להם ההנהלה לצורך חתימה על הסכם עבודה חדש, המותאם יותר לכאורה למשבר הקשה שפוקד את החברה.

"אם עד עכשיו רצו להוריד לנו את המכנסיים, בהצעה החדשה ההנהלה מבקשת להוריד לנו גם את התחתונים", אמר בשיחה עם "גלובס" אבי שטרית, יו"ר ועד העובדים. "הם עושים לנו טובה ומוכנים להעניק לנו תוספת שכר של 2% ותוספת ותק של 1%, שאמורות היו להינתן בינואר האחרון במסגרת ההסכם משנת 2011. אבל, הם מסרבים להעניק לנו 3% שהבטיחו לתת ביולי הקרוב, ודורשים שנוותר על תוספת דרגות, שנסכים לסיום העסקתם של 100 עובדים ולגמישות ניהולית רחבה יותר", מספר שטרית.

לדבריו, הוועד מסכים אך ורק לפרישה מרצון של עובדים בתמורה לפיצויים מוגדלים או פנסיה מוקדמת, אולם ההנהלה הכניסה רשימה סגורה של 100 עובדים שהיא חפצה בסיום העסקתם. בוועד טוענים כי ההנהלה העבירה קו פעילות משמעותי להונג קונג ויחידת שרתים לגרמניה, וכי בקנה תוכניות נוספות להעברת פעילות מישראל לחו"ל. שטרית מותח ביקורת אישית קשה על המנכ"ל רפי דניאלי: "דווקא מנכ"ל שהוא משלנו, כזה שגדל וצמח בחברה, מתנהג בבריונות יותר מכל מנכ"ל קודם שהגיע מבחוץ... הוא רוצה לקעקע את ההסכם הקיבוצי ולחסל את הפעילות של החברה בארץ".

מצים נמסר כי "הוועד נתלה בטענות שווא על מנת שלא לדון בעיקר, אין שום כוונה להעביר את משרדי החברה לחו"ל. לצים שלוחות בעולם, כאשר ליבת העסקים היא בישראל וכך תמשיך להיות. כידוע, צים נמצאת בתהליכי התייעלות מאסיביים החל מ-2010. החברה נקטה בצעדי התייעלות בכל מרכיבי ההוצאה התפעוליים בהיקף של מאות מיליוני דולרים, ביניהם קיצוץ של 10% בשכר המנהלים, צמצום כוח האדם בחו"ל וכן שלוחה ניהולית לאזור הפסיפיק אשר לא הייתה כרוכה בפיטורי עובדים.