קשת משיקה רצועת לילה חדשה עם יעקב אילון, ארז טל ועוד

תחרות לערוץ 10: זכיינית ערוץ 2 קשת משקיעה 1.5 מיליון שקל ברצועת שידור בשם "העולם הלילה", שתשודר גם באתר mako ותובל ע"י יעקב אילון

במסיבת העיתונאים שנערכה אמש (ד') להצגת תוכניתו החדשה של יעקב אילון בערוץ 2, מגיש הטלוויזיה הוותיק שידר מאולפנו החדש בקשת כשהוא ללא עניבה.

"היינו במצב של הכנות", מרגיע אילון בשיחה עם "גלובס", "זה לא כך בתוכנית. אם כי אין ספק ששעה יותר מאוחרת ואווירה קצת יותר משוחררת ישנו את הטון".

לפני כשנה עזב אילון בתחושת חמיצות את ערוץ 10 ושידר את מהדורת החדשות האחרונה שלו, אחרי כמעט 20 שנה שבהן היה הפנים של החדשות במהדורה המרכזית של שני הערוצים. עכשיו, לאחר שמונה להיות ראש מערך האקטואליה של אתר mako, הוא גם חוזר למסך ערוץ 2, לתוכנית לילה מאוחרת ומרוחקת מהפריים-טיים.

"החוזה שלנו עם הצופה קצת שונה", הוא אומר, "בעוד שבמהדורת 20:00 בארץ מחויבים להביא את כל החדשות, לנו יש את הפריווילגיה לבחור במה אנחנו מעדיפים להתעסק. יש לנו את החופש לא לעסוק בכרוניקות".

התמקדות בחדשות חוץ

קשת השקיעה כ-1.5 מיליון שקל בהפקת הרצועה שתשודר בימים א'-ג' בשעה 22:45, מול הרצועה החזקה והמבוססת של ערוץ 10, ותיקרא "העולם הלילה". התוכנית תשודר במקביל באתר mako, שם תמשיך לספק כתבות ודיווחים מסביב לשעון במהלך השבוע כולו.

"מתחילים בטלוויזיה ועוברים ל-mako, וזה חשוב לומר - זה נועד לחזק את היכולת של mako לעשות דברים", אומר אילון.

לקשת, המצטיינת בתחום הפריים-טיים, הייתה לאורך שנים רבות התמודדות עם רצועות השוליים - הבוקר, הפרה-פריים ורצועת הלילה. במיוחד לאור העובדה שבערוץ 10 הצליחו להעמיד רצועת לילה הכוללת את "היום שהיה", "לילה כלכלי" ו"צינור לילה".

באחרונה השיקה קשת תוכנית בוקר מחודשת עם גלית גוטמן ויואב לימור, וזו זכתה לאחוזי צפייה גבוהים מהמקובל ברצועה, אם כי במהרה שבה לנתונים פרופורציונליים. כעת מקווים בזכיינית כי תוכניתו החדשה של אילון תצליח להביא צופים אל זנב היום.

התוכנית תתמקד בחדשות חוץ, אך גם באירועי היום בארץ. לצד אילון יגישו בתוכנית פינות ארז טל, טלי מורנו ודרור גלוברמן, ובין הכתבים שיופיעו בתוכנית באופן קבוע יהיו גם ליאור פרידמן, כתב חדשות 2 בלונדון; אילן גורן, לשעבר כתב חדשות החוץ בערוץ 10, שידווח ממוסקבה; איתי הוד מלוס אנג'לס; ואיש התוכן רן הר נבו מניו-יורק. את התוכנית יערוך אפי טריגר, עורך המהדורה המרכזית של חדשות 10 בעבר.

אילון מתקשה לענות האם הניתוק מהעיסוק בלבת החדשות ייטיב עמו. "בפרספקטיבה של זמן אולי אוכל לענות על זה", הוא אומר, "האם זה יהיה הארד-קור או לא? אנחנו אנשי חדשות, הסגנון יהיה אחר, ואולי אם נדבר עוד כמה חודשים, נגלה עד כמה העיסוק הזה יהיה חדשותי הארד-קור".