המספרים מאחורי ההפסד המדהים של ברצלונה למילאן

מסי לא בעט למסגרת, בפעם השנייה בלבד העונה; בארסה הצליחה לחדור לרחבה כמעט פי 2 פחות ממה שהיא רגילה, וגם הטיקי-טאקה לא זרם

מילאן היממה אתמול (ד') את ברצלונה במשחק הראשון מבין שניים של שמינית גמר ליגת האלופות, כשניצחה אותה 0-2 בהתמודדות שנערכה באצטדיון הסן סירו. איך היא הצליחה לעשות את זה, בניגוד לכל התחזיות?

מבט על הנתונים הסטטיסטיים מבהיר עד כמה בארסה היתה רחוקה אמש מרמתה הרגילה. המספר המדהים ביותר שייך לליאו מסי, אותו הצליחה מילאן לשתק כמעט לחלוטין: הפנומן הארנגטיני, שכבש העונה 48 שערים ב-36 הופעות בכל המפעלים במדים של הקבוצה הקטאלונית, לא מצא את עצמו. הוא רשם במהלך המשחק אתמול 0 בעיטות למסגרת - דבר שקורה לו בפעם השנייה בלבד העונה (!). הפעם הקודמת היתה במשחק גביע המלך מול ריאל מדריד בינואר האחרון.

ברצלונה כולה הצליחה לייצר אתמול רק 2 בעיטות למסגרת, בזמן שהממוצע העונתי שלה בליגת האלופות, בששת המשחקים שקיימה בשלב הבתים, עומד על 9 בעיטות.

בנוסף, הצליחה מילאן לפגוע מעט בשטף המשחק הקבוע של ברצלונה. בעוד ממוצע המסירות המוצלחות של ברצלונה בצ'מפיונס ליג העונה עומד על 715 למשחק, אתמול הכמות ירדה ל-674 מסירות. ברצלונה השלימה אמש 81% מניסיונות המסירה שלה, לעומת הממוצע העונתי של 85%.

אבל הסטטיסטיקה המשמעותית ביותר נוגעת כנראה ליכולת הביצורים וההגנה של מילאן: ברצלונה הצליחה לחדור עם הכדור לרחבה של האיטלקים רק 9 פעמים, כשהממוצע העונתי שלה עומד על 20 חדירות כאלו (ושיא של 40 חדירות באחד המשחקים).

אגב, ברצלונה קיימה אתמול מול מילאן את המשחק ה-40 שלה בסך הכל העונה, ומילאן הפכה ליריבה השנייה בלבד שלה שמצליחה לשמור מולה על שער הנקי. הקודמת היתה בנפיקה (0-0 ב-5 בדצמבר). בנוסף, המשחק אתמול היה הראשון, אחרי 132 משחקים רצופים, שאותו ברצלונה מפסידה בהפרש של שני שערים (מאז שהפסידה 3-1 לבטיס בגביע המלך בינואר 2011).