ועדת הטלוויזיה לא הצליחה להחליט בעניין גמר "אייל גולן קורא לך"

לפיכך, ההחלטה הקודמת של הרשות האוסרת על שידור הגמר בערוץ 2 - תקפה

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בראשות יעקב שחם, לא הצליחה להגיע להסכמה באשר לסוגית שידור גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2. הוועדה החליטה לדון בנושא לבקשת קשת, לאחר שהנהלת הרשות סירבה לאפשר לשדר את פרק סיום התוכנית שעיקר עונתה שודר בערוץ 24, בברודקאסט. הוועדה שמעה את נציגי קשת, את נציגו של אייל גולן, מוטי גמיש, ואת נציג התוכנית יוסי גיספן.

מהרשות השנייה נמסר, כי "הוועדה קיימה דיון סוער שהסתיים בלא קבלת החלטה". לאור הדברים, כפי שהבהיר יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, החלטת המנכ"לית האוסרת על שידור תוכנית הגמר בערוץ 2 נשארת בתוקפה. אבישר קרא לשדר במקום את גמר התוכנית, מופע הצדעה למוסיקה הים תיכונית, "בהקדם". אבישר התיר לכלול במופע משתתפים מהתוכנית או קטעים נבחרים מתוכנית הגמר באופן שעולה בקנה אחד עם החלטת המועצה. לדבריו, מופע שידור התוכנית אייל גולן קורא לך עצמו בערוץ 2 עומד בניגוד לכללים ולהחלטת המועצה שאישרה הגדלת החזקות של קשת בערוץ 24 ל 88.8% ודרשה הפרדה של תכנים בין שידורי קשת בערוץ 2 לשידורי ערוץ 24.

שחם אמר, "לדאבוני, למרות שהישיבה נמשכה הרבה זמן לא הצלחנו להגיע להסכמה. מדובר בסוגיה מורכבת שיש לה חשיבות רבה מההיבט החברתי. הוועדה הביעה את החשיבות הרבה שהיא רואה ומעודדת קיומן של תוכניות בפריים טיים בערוץ 2 העוסקות בפריפריה בהן בין היתר קידום הזמר הים תיכוני. הוועדה הזדהתה עם טענותיו של יוסי גיספן בנוגע לרצונו העז להוציא את הזמר הים תיכוני מהגטו שהוא נמצא בו ולהביא אותו ללב הפריים טיים אשר ממנו יוכלו ליהנות כלל התושבים". שחם הוסיף כי ראוי ש"קשת" תפעל לקידום הזמר הים תיכוני בלא קשר לערוץ 24 במסגרת שידוריה בערוץ 2.

הוועדה קראה לשידור הפקות העוסקות בפריפריה. "למרבה הצער, קשת לא עמדה בכל מחויבויותיה בתחום זה שנה אחר שנה. אנו מקווים שהבקשה של קשת מסמנת הכרה בחשיבות הייצוג של התרבות המזרחית והפריפריאלית בפריים טיים", נמסר מהרשות.

כך או אחרת, במועצת הכבלים והלוויין עומדים על כך ששידור הגמר בערוץ 2, יהווה הפרה של הרישיון של ערוץ 24. מקשת טרם נמסרה תגובה.