טייקון נפט צפוי להשקיע כ-100 מיליון אירו ברומא

קבוצת הכדורגל האיטלקית הודיעה על צירופו של השייח' הקטארי-ירדני עדנאן למערך המשקיעים שלה ■ מניות המועדון זינקו בתגובה בקרוב ל-10%

טייקון נפט ערבי נוסף בדרך להשקיע הון בכדורגל האירופי. קבוצת הפאר רומא והשייח' עדנאן עדאל ארף הגיעו לסיכום ראשוני, לפיו האחרון ייכנס לשותפות במועדון האיטלקי. כך עולה מהודעה רשמית שפרסמה רומא.

השייח', שבבעלותו שתי חברות נפט, מתגורר ב-20 השנים האחרונות באיטליה. הוא ממוצא קטארי, ויש לו קשרים משפחתיים הן עם משפחות המלוכה של ירדן (בה נולד), והן לזו של סעודיה. "אני מאד נרגש", אמר עדנאן לסוכנויות הידיעות. "אני מלא תשוקה כלפי כדורגל וכלפי רומא בפרט".

עדיין לא ברור מה יהיה היקף השקעתו המדויק של השייח' ברומא, אך על-פי מספר דיווחים, הוא עשוי להשקיע קרוב ל-100 מיליון אירו במועדון, ולסייע לו לבנות אצטדיון חדש, שיאפשר לקבוצה לעזוב את מגרש "האולימפיקו" המיושן.

רומא כבר הודיעה כי מטרתה לעבור עד 2016 למגרש החדש, שהשטח המתאים לבנייתו כבר נמצא. את הכספים לפרויקט יגייסו קבוצת המשקיעים האמריקאים, בראשות תומאס די-בנדטו וג'יימס פאלוטה, שרכשו לפני כשנה וחצי 67% מהשליטה על המועדון, בתמורה ל-77 מיליון אירו. די-בנדטו אמר כי "אנחנו צריכים אצטדיון חדש, בסגנון אנגלי, עם קהל שיושב קרוב לקווים. האוהדים שלנו ראויים למתקן טוב יותר".

החדשות על הצטרפותו הקרובה של השייח' עדנאן בן ה-54 לרומא, הזניקו את מניות המועדון, שנסחרות בבורסה של מילאנו. בתוך יום אחד הן המריאו בקרוב ל-10%, וכעת הקבוצה נסחרת לפי שווי של 71.3 מיליון אירו.