קשיי השוק הסיטונאי הודגמו למשרד התקשורת בהרצליה

פרטנר סלקום ובזק ערכו למשרד התקשורת סיור באתרים שונים והסבירו על הדרכים למימוש השוק הסיטונאי ■ אנשי המשרד עם כל אחת מהחברות בנפרד ושמעה כיצד היא מתכוונת ליישם את השוק הסיטונאי החדש

פרטנר סלקום ובזק ערכו בשבוע שעבר סיור מודרך לאנשי משרד התקשורת באתרים שונים בעיר הרצליה, על מנת להראות להם מקרוב את האתגרים לקראת הסדרה מחודשת של שוק התקשורת הקווי.

במסגרת הסיור נפגשו אנשי משרד התקשורת עם כל אחת מהחברות בנפרד ושמעה כיצד היא מתכוונת ליישם את השוק הסיטונאי החדש ומהם הקשיים העומדים בפניה בדרך.

במסגרת השוק הסיטונאי פרטנר וסלקום אמורות לקבל מבזק זוג חוטי נחושת בקרבת בית הלקוח, אך השאלה היא היכן הן יקבלו אותו. בבית המנוי או בתיבת התקשורת הסמוכה לביתו. בסיור ניסה כל אחד מהצדדים להראות מדוע הוא צודק והשני טועה, ומשרד התקשורת יצא מהסיור בתובנה שאין אמת אחת בוויכוח בין הצדדים.

כפי שכבר נחשף ותואר ב"גלובס" בהרחבה, בסלקום מעוניינים שבזק תיקח על עצמה אחריות עד לבית המנוי, ולעומתה פרטנר מוכנה לקבל את חוטי הנחושת של בזק בתיבת התקשורת בסמוך לבית הלקוח. לשתי השיטות יש השלכות גדולות וכל אחת מהחברות ניסתה להראות עד כמה היא צודקת. סלקום בחרה להראות כיצד רשת בזק מורכבת במטרים האחרונים לבית הלקוח ועד כמה יהיה קשה להגיע מתיבת התקשורת עד לבית הלקוח מבלי לפגוע בשירותי התקשורת ללקוחות סמוכים, לא כל שכן כאשר מדובר בצורך להשחיל חוטי נחושת חדשים.

לעומתה פרטנר (שכבר הסכימה עם בזק וסגרה איתה הסכם עקרוני) מוכנה לקבל את הנחושת בתיבת התקשורת החיצונית. במשרד התקשורת נשמעה ביקורת מסוימת כלפי פרטנר על כך שהיא אינה מבינה לעומק את משמעות ההחלטה שלה, כיוון שטכנאי שלה יידרש להתמחות באתרים שונים של בזק ולא בטוח שהם מבינים עד הסוף במה מדובר. מנגד, בפרטנר משוכנעים שהידע שנצבר בחברת הבת 012 סמייל, הוא זה שיסייע להם להתגבר על המכשולים ולכן אינם נרתעים מהצורך לשלוח טכנאי - דבר שסלקום מנסה להימנע ממנו בכל מחיר, ולכן רוצה שבזק תיתן אחריות עד בית הלקוח.

בזק הראתה לאנשי משרד התקשורת אתרים שממחישים עד היכן אחריותה מגעת, והסבירה שלא ניתן לחייב אותה באחריות עד בית הלקוח מכיוון שהיא איננה אחראית על הנחושת בבית הלקוח.

ביום חמישי האחרון המשיך מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל לנסות ולקדם את הדיון בסוגיות השוק הסיטונאי ולהרחיב את רשימת השירותים שייכללו בשוק החדש. בדיון לא התקבלו הכרעות בשאלה היכן תסתיים האחריות של בזק והיכן תתחיל האחריות של המפעילים המתחרים בה, אך בינתיים הצדדים ממשיכים לנהל מו"מ על מחירי השירותים.