פרויקט BOT ברעננה: בית עירייה חדש ושני בנייני מסחר

החברות המתמודדות על הקמת פרויקט ככר העירייה ברעננה: אפריקה ישראל, שפיר הנדסה, שיכון ובינוי וב.ס.ט בנייה

עיריית רעננה פירסמה לאחרונה מכרז בשיטת BOT להקמה ותפעול של פרויקט כיכר העיר הנאמד במאות מיליוני שקלים. הפרויקט, כולל תכנון והקמה של בניין עירייה חדש בן 6,000 מ"ר עבור עיריית רעננה, שיועבר לידי העירייה עם השלמת הקמתו, וכן תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה למשך תקופת הזיכיון, של שני בנייני משרדים ומסחר בני 4-5 קומות, בשטח כולל של 8000 מ"ר שיקמו בסמוך לבית העירייה ויושכרו בשכירות חופשית.

עוד כולל הפרויקט הקמת כיכר עירונית חדשה במרכז המתחם וכן חניון תת קרקעי שיכיל 600 מקומות חניה, וישמש בחלקו גם כמקלט לשעת חירום. הפרויקט יוקם על קרקע בבעלות העירייה, הממוקמת ברחוב אחוזה בה פועל כיום חניון המשביר, מול רחבת יד לבנים.

החברה הזוכה תקים את הפרויקט עבור העירייה בתמורה להענקת זיכיון להפעלת המתקנים לתקופה של 25 שנים. בסיום התקופה, תעביר החברה את הפרויקט בחזרה לידי העירייה. המכרז פורסם באמצעות החברה העירונית לפיתוח רעננה בראשותה של ענת אהרוני, כאשר הליך המכרז, מנוהל על ידי עו"ד יהודה גלט ועו"ד נדיה דוידזון ממשרד יהודה רוה ושות'. במכרז משתתפות חברות שעברו את שלב המיון המוקדם שהסתיים בינואר 2013 וכלל עמידה בתנאי סף פיננסיים והן אפריקה ישראל נכסים, שיכון ובינוי סולל בונה תשתיות, ב.ס.ט בנייה, ושפיר הנדסה אזרחית וימית.

לדברי ראש עיריית רעננה נחום חופרי, מטרת הפרויקט להביא לאיחוד כל משרדי העירייה, שכיום מפוזרים במבנים שונים בעיר, למבנה אחד, בדגש על אגפים המקבלים קהל. חופרי הוסיף כי לאחר מעבר משרדי העירייה למבנה החדש, יהפוך המבנה בו פועלת העירייה כיום ברחוב אחוזה, למבנה מוזיאוני הכולל גלריות ובתי קפה שיישא את השם "לב המושבה".