עמידר מחפשת לרכוש משרדים באחת משש ערים במרכז הארץ

חברת הדיור הציבורי עמידר מחפשת בימים אלה לרכוש משרדים חלופיים למטה החברה שנמצא כיום ברחוב שאול המלך בתל אביב, באחת מהערים אור יהודה, יהוד, קרית אונו, פתח תקוה, בית דגן וגבעת שמואל

חברת הדיור הציבורי עמידר מחפשת בימים אלה לרכוש משרדים חלופיים למטה החברה שנמצא כיום ברחוב שאול המלך בתל אביב, באחת מהערים אור יהודה, יהוד, קרית אונו, פתח תקוה, בית דגן וגבעת שמואל.

למרות שבעבר הביעה החברה נכונות לעבור ללוד, הוחלט לבסוף לא לעשות זאת "בשל מגבלות נגישות ותחבורה". לחברה נדרשים משרדים בשטח 5,000-6,000 מ"ר הכוללים 120-150 חניות צמודות, שישרתו את 150 עובדי המטה של החברה. המשרדים המוצעים לחברה חייבים להיות במבנה עצמאי נפרד או אגף נפרד עצמאי תפעולית בעל לובי כניסה נפרד שכשיר להירשם כאגף נפרד ברישום צו בית משותף. הבניין צריך להיות במצב קונסטרוקטיבי חדש שהקמתו הסתיימה ב-8 השנים האחרונות. לחלופין, הבניין יכול להיות בבנייה שכבר החלה ב-5 השנים האחרונות ושעתידה להסתיים. בשני המקרים, רמת הגמר של הבניין צריכה להיות במפרט דומה למפרט הדיור הממשלתי.

החברה אף תבחן הצעות של בניין בתכנון אך בתנאי שניתן לנציג לה היתרי בנייה להקמת מבנה בשימוש משרדים. הגופים שיציעו לחברה את ההצעות נדרשים להיות בעלי מחזור כספי בהיקף 150 מיליון שקל במצטבר בשלוש השנים האחרונות.

המועד האחרון להגשת הצעות הוא 9 באפריל. על המציע להעמיד ערבות בנקאית אוטונומית בסך 150 מיליון שקל. לדברי מנכ"ל החברה יעקב ברוש, "משרדי החברה ממוקמים כיום במרכז תל אביב, אך הדבר לא מעניק לנו שום יתרון יחסי, מה גם שכמות הדיור בדיור הציבורי שמנהלת החברה בתל אביב היא נמוכה. לעומת זאת, בכל אחת מהערים שבהן אנחנו מעוניינים לרכוש משרדים, אנחנו מנהלים מאות דירות של ציור ציבורי ולכן נכון שנגיע לערים האלה. הדבר יסייע גם לדיירים וגם לעיר שנמקם בה את משרדי החברה".

ברוש הוסיף כי בבניין שיתפנה בת"א מקודמת תוכנית למגדל משרדים ו-120 יחידות דיור לדיר בר השגה. את התוכנית מקדמת חברת עמידר המחזיקה ב-14% מהבעלות בבניין, לצד הדיור הממשלתי המחזיק במרבית אחוזי הבעלות בבניין- 35%, במשותף עם בעלים נוספים.