דיווח: הנגיד הבא של יפן - נשיא הבנק האסיאני לפיתוח הרוהיקו קורודה

ראש ממשלת יפן הנבחר, שינזו אבה, מתכוון למנות לנגיד הבנק המרכזי את הרוהיקו קורודה, נשיא הבנק האסיאני לפיתוח וחסיד של הקלה מוניטרית אגרסיבית. אבה הכריז פעמים רבות במהלך קמפיין הבחירות שלו שהבנק המרכזי היפני צריך להיות אגרסיבי יותר ולנקוט צעדים קיצוניים כדי להוציא את יפן מהדפלציה הכרונית שבה היא שרויה. הממשלה צפויה להציג את המינוי לאישור פרלמנט עוד השבוע.

בתגובה לידיעה על מינויו של קורודה צנח הין לרמה הנמוכה ביותר זה 33 חודשים, והתשואות על האג"ח הממשלתיות לחמש שנים צללו לשפל חסר תקדים, כיוון שהמחירים בשוק התחילו לגלם מדיניות מוניטרית נועזת יותר. "קורודה ידוע כמי שמצדד בין חלש יותר ובמאבק אגרסיבי בדפלציה", אמר קיט ג'וקס, אסטרטג מלונדון.

בדומה לבנק המרכזי של ארה"ב (פדרל ריזרב), קיצץ גם הבנק המרכזי של יפן את הריבית לרמה שמתקרבת לאפס אחוז. לאחר מכן נקט הבנק צעדים יוצאי דופן להזרמת כסף לכלכלה בניסיון להמריץ את הצמיחה.

זה זמן רב שקורודה מותח ביקורת על הבנק המרכזי של יפן על האיטיות שבה הוא נוקט צעדים להמרצת הכלכלה. לפיכך הוא צפוי לנקוט צעדים קיצוניים יותר כדי לעמוד ביעד אינפלציה של 2% שנקבע בינואר.