שווים את הכסף: השכר המדויק של טים קוק ובכירי אפל

נתוני שכר הבסיס והבונוס במזומן של בכירי אפל לא ממש מופרזים ביחס לשווי החברה, אך התגמול ההוני (מניות חסומות ו/או אופציות למניות) די גבוה, והרבה יותר קוהרנטי לשווי החברה ולעוצמה

אפל, החברה והאייפון (והאייפוד, והאייפד והמיני אייפד), שווה 416 מיליארד דולר, ועדיין מחזיקה בתואר "החברה הציבורית בעלת השווי הגבוה ביותר" כשאחריה נגררת ענקית האנרגיה אקסון מוביל.

מה זה אומר לגבי שכר בכיריה? ובכן, בדקנו כיצד נראה תלוש השכר של בכירי אפל, וגילינו שנתוני שכר הבסיס והבונוס במזומן שלהם לא ממש מופרזים ביחס לשווי החברה, אך התגמול ההוני (מניות חסומות ו/או אופציות למניות) די גבוה, והרבה יותר קוהרנטי לשווי החברה ולעוצמה.

ונתחיל בטים קוק, המנכ"ל שנכנס לנעליו הענקיות של סטיב ג'ובס. אשתקד עמד שכרו השנתי של קוק על 1.4 מיליון דולר, וזה אומר בערך 113 אלף דולר בחודש. מכיוון ששודרג בתפקידו, שכר הבסיס של קוק עלה וב-2011 מדובר היה על 900 אלף דולר או 75 אלף דולר בחודש.

קוק קיבל אשתקד בונוס במזומן של 2.8 מיליון דולר, ולכן סך מרכיבי המזומן בעלות שכרו עמד על 4.2 מיליון דולר. חבילת השכר של קוק לא כללה אשתקד מרכיב הוני אך אין צורך לדאוג לו. במהלך 2011, לאחר שנכנס לתפקיד המנכ"ל, הקצתה לו אפל חבילה שמנה של מניות חסומות - 1 מיליון במספר - ששווין הנוכחי הוא 443 מיליון דולר, וזאת לעומת שווי בשיא של 702 מיליון דולר.

מקבל השכר הבכיר השני בחברה הוא פיטר אופנהיימר, סמנכ"ל הכספים. שכר הבסיס החודשי שלו עמד אשתקד על 67 אלף דולר בקירוב, והוא קיבל בונוס במזומן בשווי של 1.6 מיליון דולר.

בדומה לקוק, שכר הבסיס של אופנהיימר שופר אשתקד ובשנת 2011 הוא עמד על ממוצע חודשי של 58 אלף דולר בקירוב. להבדיל מקוק, אופנהיימר קיבל אשתקד חבילת מניות חסומות נדיבה ששוויה בעת ההקצאה עמד על 66.2 מיליון דולר.

מקבל השכר הבכיר השלישי בחברה הוא רוברט מנספילד, סמנכ"ל הטכנולוגיות, שהצטרף לאפל רק במהלך השנה שעברה. שכר הבסיס שלו עמד על 805,400 דולר בשנה (67 אלף דולר בחודש), הוא קיבל בונוס במזומן של 1.6 מיליון דולר, ומניות חסומות בשווי של 83.1 מיליון דולר.