פלאפון תצא השנה במכרז להקמת רשת דור רביעי

בפני פלאפון עומדות מספר חלופות במכרז: לבחור בספק אחד שיקים עבורה את הרשת החדשה, נניח או אריקסון או נוקיה-סימנס, או לעבוד עם שני ספקים במקביל ולחלק ביניהם את העבודה

חברת פלאפון תצא במכרז להקמת רשת דור רביעי (LTE), כך נודע ל"גלובס". רשת דור רביעי היא רשת שמיועדת לספק למשתמשים מהירויות גבוהות לגלישה באינטרנט בסמארטפונים טאבלטים ומחשבים ניידים.

מנכ"ל החברה, גיל שרון, וסמנכ"ל ההנדסה, דורון קורץ, נפגשו השבוע עם ראשי יצרניות הציוד לרשתות אריקסון ונוקיה-סימנס ודנו איתם בנושא ועל כך שבכוונתם לצאת בבקשה לקבלת מידע בשלב הראשון, ומיד לאחר שתתבהר תמונת הקצאת התדרים בישראל הם ייצאו במכרז עצמו. התוכנית היא לסיים את המהלך עוד השנה.

במסגרת המכרז יתמודדו כרגע שתי החברות בלבד, אם כי קיים סיכוי שגם חברת אלקטל-לוסנט תיקח בו חלק. לא נראה שחברות סיניות יקחו חלק במכרז, אם כי אין לדעת.

בפני פלאפון עומדות מספר חלופות במכרז: לבחור בספק אחד שיקים עבורה את הרשת החדשה, נניח או אריקסון או נוקיה-סימנס, מקצה לקצה, או לעבוד עם שני ספקים במקביל ולחלק ביניהם את העבודה, כך שנניח אחד הספקים יקים את ליבת הרשת והשני את רשת הרדיו.

כיום אריקסון היא הספק היחיד של פלאפון ולכן יש לה יתרון מסוים, אבל לא מן הנמנע שלאור התחרותיות בין הספקים ייתכן שהצעה אטרקטיבית של אחד מהם תביא את פלאפון ללכת על יצרן אחד בלבד לכל הרשת, כפי שנהגה במכרז הקודם שערכה להקמת רשת הדור השלישי שלה והבחירה באריקסון.

בשבוע שעבר נפגש גיל שרון עם מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר-טל ועם ועדת המכרזים להקצאת תדרים להקמת רשת דור רביעי בישראל במשרד, והציג את עמדת החברה לגבי הקצאת תדרי ה-1800 מגה הרץ שברשות המדינה, למפעילות שאין בידיהן תדרים אלו.

לדברי שרון, הקצאת תדרים אלו תאפשר פרישה מהירה ויעילה של רשת הדור הרביעי בישראל. תדרים אלו מאפשרים כיסוי מיטבי וניתן לפרוש אותם על גבי התשתיות הקיימות, מה שיאפשר פרישת רשת LTE בישראל תוך חודשים ספורים, וללא צורך בהקמת אתרים נוספים.

בפגישות בברצלונה הציגו ראשי נוקיה-סימנס את הפתרון הייחודי להם של אתרים קטנים, שמקל על פרישת הרשת. נוקיה-סימנס מעוניינת להיכנס לרשת פלאפון שכידוע מבוססת על הציוד של אריקסון העולמית. בעולם נהוג לעבוד עם שני ספקי ציוד ברשת, כאשר שתי הספקיות המובילות בעולם הן נוקיה-סימנס ואריקסון, וחוואווי במקום השלישי.

אריקסון היא הספקית הגדולה בעולם של ציוד סלולר לרשתות סלולר, והמובילה בפרישת רשתות LTE בעולם. פלאפון תקיים מכרז להקמת רשת ה-LTE, לאחר שמשרד התקשורת יחל במכרז להקצאת התדרים.