"ראוי שהממשלה הבאה תדון בקריטריונים לדיור בר-השגה"

נתניהו ווינשטיין יבקשו מבג"ץ דחייה במועד התגובה לצו על-תנאי שניתן בעניין הקריטריונים לזכאות לדיור בר-השגה - כך שהממשלה הבאה היא שתשיב לבג"ץ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, יפנו בימים הקרובים לבג"ץ בבקשה לדחייה במועד תגובת הממשלה לצו על-תנאי שניתן בבג"ץ בעניין הקריטריונים לזכאות לדיור בר-השגה - כך שהממשלה הבאה, שאחד מיעדיה העיקריים הוא הוזלת הדיור, היא שתשיב לבג"ץ.

‏‏מדובר בעתירה של 18 גופים חברתיים (וח"כ פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו) נגד נתניהו, שרי השיכון והאוצר אריאל אטיאס ויובל שטייניץ, מועצת מקרקעי ישראל, מינהל מקרקעי ישראל והיועמ"ש.

העתירה היא נגד הקריטריונים של אטיאס לזכאות לדיור בר-השגה, בהם יש ניקוד גבוה לוותק בשנות נישואים ולמשפחות עם למעלה מ-3 ילדים - קריטריונים המעניקים עדיפות לחרדים.

‏‏שופטי בג"ץ הוציאו צו על-תנאי בסוף נובמבר 2012, המחייב את הממשלה לדון בקריטריונים ולנמק מדוע לא תשנה אותם. הצו הוצא ל-90 ימים, המסתיימים בסוף חודש זה.

‏ממשרד ראש הממשלה נמסר: "המדינה מבקשת לדחות את תגובתה לעתירה עד אשר תקום הממשלה החדשה, אשר תידרש לעניין".

‏הפרקליטות תנמק את הבקשה לדחייה בכך שאין זה ראוי שהדיון בקריטריונים לזכאות בדיור בר-השגה ייערך בממשלת מעבר, ויש לאפשר לראש הממשלה להקים קודם כל ממשלה על מנת לדון בנושא. בקשת הדחייה תהיה ככל הנראה עד חודש יוני.