הנהלת רמב"ם סילקה את מנרב מפרויקט בי"ח תת-קרקעי

מדובר בפרויקט בהיקף כספי של 400 מיליון שקל, שאמור לספק הגנה לכ-2,000 מאושפזים במקרה של התקפת טילים על הצפון

הנהלת בית החולים רמב"ם סילקה את חברת מנרב מפרויקט הענק לבניית בית החולים האזורי של הצפון. מדובר בפרויקט בהיקף כספי של 400 מיליון שקל, שאמור לספק הגנה לכ-2,000 מאושפזים במקרה של התקפת טילים על הצפון.

מנרב החלה בעבודות בשנת 2010 ולטענת רמב"ם נמצאת באיחור ניכר בלוחות הזמנים. "הקבלן החל לטעון שהצעתו במכרז גורמת לו להפסדים וניסה לדרוש תשלומים נוספים. הלכנו לקראתו כמה שאפשר אבל הוא עבר את הקו האדום", נמסר מרמב"ם. היום (ה') העבירה הנהלת רמב"ם הודעת סילוק יד מהפרויקט ליו"ר מנרב, אברהם קוזינצקי.

הפרויקט הינו לבניית בית החולים התת-קרקעי לזמן חירום הגדול מסוגו בעולם: מבנה בן 3 קומות מתחת לקרקע, כאשר גודל כל קומה 20 אלף מ"ר. בימי רגיעה, המבנה ישמש כחניון תת-קרקעי ענק ואילו בזמן חירום המבנה ישנה ייעוד ויהפוך תוך זמן קצר לבית חולים לכל דבר, עם חדרי לידה, חדרי ניתוח ודיאליזה, מוגן גם בפני התקפות כימיות וביולוגיות.

לטענת רמב"ם, תאריך היעד להשלמת הפרויקט, שעליו התחייבה מנרב, הוא אוגוסט 2012. היום, כמעט 6 חודשים אחרי המועד שנקבע לגמר הפרויקט, מועד סיומו אינו נראה באופק ומנרב גם הפסיקה להגיש לוחות זמנים לסיום הפרויקט. מנרב זכתה בביצוע הפרויקט במסגרת מכרז פומבי לאחר שהציעה הצעה נמוכה בעשרות מיליוני שקלים מהמתחרה הקרובה אליה.

מחברת מנרב נמסר בתגובה: "מדובר באחד הפרויקטים המורכבים והמסובכים ביותר באזור הצפון, אשר כלל, בין היתר, יציקות בטון של מאות אלפי מ"ר בגובה שמתחת לפני המים. הפרויקט מבוצע על ידי חברת מנרב, בשיתוף עם חברת אורתם סהר, שתיהן חברות מנוסות ביותר ומובילות בתחום הבניה. במהלך ביצוע הפרויקט, נאלצו החברות להתמודד עם בעיות קשות ביותר, שחלקן הגדול נעוץ בליקויי תכנון מהותיים של בית החולים רמב"ם שביצע את התכנון וכן בפיקוח חסר ניסיון וידע.

"מנרב ואורתם סהר עשו כל שביכולתן כדי להתמודד עם הבעיות האמורות ולמצוא להן פתרונות, והשקיעו עד כה עשרות מיליוני שקלים ומשאבים רבים אחרים בפרויקט. חרף חוסר שיתוף הפעולה מצד בית החולים וחרף הקשיים הרבים שהוא הערים בדרכן, החברות הצליחו לקדם את הפרויקט, כך שאמור היה להסתיים תוך חודשים ספורים. מנרב ואורתם סהר קיבלו בהפתעה רבה את הודעתו של בית החולים שנשלחה אליהן באמצע הלילה, וללא כל הכנה מוקדמת, בדבר סיום ההתקשרות איתן".