גולן טלקום מובילה בגיוס לקוחות גם בפברואר

מנתוני הגיוס בשוק הסלולר לחודש פברואר 2013 עולה כי גולן טלקום רשמה את הגיוס נטו הגבוה ביותר בשוק - 9,880 מתניידים ■ פרטנר איבדה רק 2,883 מנויים בזכות 012 מובייל, פלאפון - 11,260 מנויים, וסלקום - 10,865 מנויים

גולן טלקום מנצחת בפעם השלישית ברציפות במספר הגיוסים המתניידים החודשי בשוק הסלולר: מנתוני הגיוס לחודש פברואר 2013 עולה כי גולן טלקום רשמה את הגיוס נטו (גיוסים חדשים מינוס מנויים נוטשים) הגבוה ביותר בשוק - 9,880 מתניידים.

מתחרתה המושבעת הוט מובייל רשמה גיוס נטו של 8,208 לקוחות חדשים, אך אצלה היקפי הנטישה חמורים בהרבה, והם עומדים על 17,551 לעומת גיוס של 25,759 חדשים (חלק מהנטישות מקורו במירס).

המשמעות החמורה של המספרים בהוט מובייל היא שהחברה אינה משכילה להשתלט על הנטישה העצומה, לשפר את השירות ולשמר לקוחות.

הנתונים של הוט כה חמורים, אף שבפברואר היא סיפקה ללקוחותיה אינטרנט במהירות של 100 מגה כמעט בחינם באמצעות החברה-הבת הוט נט (במסגרת מבצע 9.90 שקלים ל-3 חודשים ראשונים - אינטרנט בבית פלוס "אנלימיטד" בסלולר).

גם גולן טלקום המשיכה לשווק את המבצע שלה: 49 שקל לחצי שנה, אך אצלה שיעורי הנטישה נמוכים בהרבה (ראו טבלה).

לפי הנתונים, פרטנר הצליחה בפברואר לצמצם את שיעורי הנטישה שלה בצורה משמעותית הודות ל-012 מובייל. האחרונה לא "נספרת" במערכת הניידות, אבל בפרטנר מאשרים כי היא האחראית לצמצום הנטישה ל-2,883 מנויים בלבד נטו, לעומת פלאפון, שאיבדה 11,260 מנויים, וסלקום, שאיבדה 10,865 מנויים.

012 מובייל מוכרת ב-44 שקל לחודש חבילה ללא הגבלה, והיא ממלאת תפקיד חשוב באסטרטגיה השיווקית של פרטנר. עם זאת, צריך לזכור כי פרטנר משלמת מחיר כבד עבור הגיוס הזול, שכן הדבר משפיע על ההכנסה הממוצעת שלה ללקוח. פרטנר מעדיפה לשמר לקוח ב-44 שקל לחודש לחצי שנה עבור הסיכוי שיחזור לשלם 100 שקל, מאשר לאבד אותו לחלוטין.

המספרים משקפים בעיה דווקא לפלאפון: אף שהייתה הראשונה מבין הוותיקות שהכריזה על מבצע 3 חודשים חינם, היא מובילת הנטישות בפברואר. סלקום, שלא הכריזה על מבצע דומה, איבדה מספר דומה של מנויים וגייסה גם מספרים דומים לפרטנר ולפלאפון.

בפברואר המשכנו לראות גם את הצלחתה היחסית של חברת YouPhone, שגייסה נטו 4,241 מתניידים חדשים. YouPhone מוכרת היום במחירים נמוכים מאוד של 39 שקל לחודש, והאסטרטגיה הקבוצתית עובדת מבחינת גיוסי מנויים; השאלה היא האם האסטרטגיה עובדת גם ברווחיות.

כמה לקוחות
 כמה לקוחות