דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

המבחן האמיתי של הוט

המהלך החדש של הוט נעשה לא מעמדת כוח אלא מתוך מצוקה

המהלך החדש של הוט נועד להפוך את מהירות ה-100 מגה לתו תקן שלה. הוא נעשה לא מעמדת כוח אלא מתוך מצוקה.

מי שחש שהוא מוביל שוק לא צריך לנפנף בכך וללעוג לבזק על כך שיש לה מהירויות נמוכות יותר או שהיא יקרה יותר. הציבור בוחר היום בבזק, ונתוני הגיוסים ממחישים זאת (ראו טבלה).

הוט מאבדת מנויי אינטרנט ולא מצליחה לגייס חדשים, זאת למרות שהיא היחידה כיום שמוכרת חבילות טריפל והיחידה למעשה שיש לה כבר מהירויות של 100 מגה. כך שבסופו של יום, המבחן האמיתי שלה ושל המנכ"ל הרצל עוזר הוא בלימת נטישת הלקוחות ושיפור בקצב גיוס המנויים.

יש להניח כי עוזר, שכבר מכיר את הנתונים של הרבעון הרביעי ואת המגמות של הרבעון הראשון ל-2013, החליט להגיב כדי לשנות את המגמה.

אסור לשכוח גם שהמהלך שוב גורם לפגיעה חמורה בספקיות האינטרנט, שייאלצו לממן חלק מהעלויות שלו. שכן, בשל ההפרדה בין חברת התשתית לספק, הספקיות משלמות לחברות עבור השימוש ברשת שלהן. אם חברת התשתית מעלה את המהירות - הספקיות משלמות לה יותר.

הוט, מעצם היותה ספקית, מוכרת גלישה במחיר הנמוך בשוק באמצעות חברת-הבת, הוט נט (20 שקל ל-100 מגה). סביר להניח כי המהלך יעודד לקוחות לעבור אליה במקום לקחת בנפרד שירות תשתית וקישור לאינטרנט.

לסיכום, האתגרים שהוט ניצבת בפניהם הם עצומים, וניתן לומר כי היא נאבקת על עתידה. עם היקף חובות אדיר, תחרות בלתי פוסקת ואיומים על מקורות הרווח המרכזיים שלה - היא נדרשת למצוא דרכים יצירתיות כדי למנוע מהלקוחות לנטוש אותה. המהלך החדש הוא רק מתבקש.

בזק מצליחה לגייס יותר לקוחות
 בזק מצליחה לגייס יותר לקוחות

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות