רופרט מרדוק פותח חזית מול ESPN

איל התקשורת האוסטרלי משיק את ערוץ Fox Sport 1, שהמטרה המוצהרת היא לזכות בנתחים גדולים בשוק הספורט האמריקאי על חשבון ESPN

רופרט מרדוק נחשב בעיני רבים כמי ששינה לעד את הספורט המקצועני והפך אותו למה שהוא היום, כשנכנס בתחילת שנות התשעים לקרב על זכויות השידור של הפרמיירליג. כעת מנסה איל התקשורת האוסטרלי לעשות דבר דומה גם בארה"ב, כאשר המטרה המוצהרת היא לזכות בנתחים הולכים וגדלים בשוק הכבלים האמריקאי, ולהתחרות ראש בראש עם רשת ESPN. כך מדווח "ניו יורק טיימס".

באמצעות רשת הכבלים פוקס, ששייכת לתאגיד ניוז קורפ שבבעלותו, החליט מרדוק להקים ערוץ ספורט מתחרה ל-ESPN שייקרא Fox Sports 1. הערוץ אמור לשדר מירוצי נאסקר, משחקי בייסבול מה-MLB, כדורסל ופוטבול מכללות, כדורגל אמריקאי וקרבות UFC.

נכון להיום מובילה ESPN את שוק הספורט בכבלים בארה"ב, כאשר על-פי הערכות היא נהנית מהכנסה שנתית של 6 מיליארד דולר ממנויים בלבד (עוד לפני פרסומות וחסויות). הרשת נהנית מאחזקה של מרבית זכויות השידור בספורט האמריקאי, ובכלל זה את זכויות ה-MLB, ה-NFL וה-NBA, נאסקר, טניס, פוטבול מכללות. בסך הכל מחזיקה הרשת כ-98.5 מיליון מנויים ברחבי ארה"ב.

לכניסה של מרדוק לשוק הזכויות בארה"ב עשויה להיות משמעות גדולה מאוד, כפי שקרה בראשית שנות התשעים באנגליה - העלאת מחירי הזכויות, דבר שיגדיל את ההכנסות של הליגות המקצועניות מזכויות שידור.