צפו בפרויקט החדש של ענבל אור: פנטהאוז ב-176 מיליון ש'

אחרי קמפיין מושקע בכל אמצעי התקשורת, ענבל אור צופה מכירות של למעלה ממיליארד שקל בפרויקט 'אור בבלי' ■ בפרויקט ישווקו דירות 3 חדרים שמחירן החל מ-3 מיליון שקל, דירות מיני פנטהאוז בקומות הגבוהות שישווקו בעבור כ-13 מיליון שקל, ועוד

אחרי קמפיין מושקע בכל אמצעי התקשורת הציגה היום (ג') ענבל אור את פרויקט 'אור בבלי' שעתיד להיבנות בהמשך רחוב פעמוני בשכונת בבלי על קרקע בגבעת עמל. מדובר בפרויקט מגורים שעתיד לכלול כ-150 דירות בשני בנייני מגורים בני 19 ו-27 קומות בהיקף של כ-19 אלף מ"ר בנוי עיקרי ועם צפי להיקף מכירות כולל של למעלה ממיליארד שקל.

"התחלתי לעבוד על הפרויקט כבר לפני 4 שנים", פתחה ואמרה אור, "הרבה גורמים ניסו להגיע לפני להסדר מול בעלי הקרקע והסדר מול המחזיקים בקרקע. אני הצלחתי. חתמנו על הסכם עם כל המחזיקים בקרקע על פיצוי מוסכם בגובה של כ-25 אלף שקל למ"ר בנוי והם יקבלו את התשלום עם קבלת היתר לפרויקט".

בקבוצת ענבל אור מתייחסים לפרויקט שתוכנן על ידי משרד יסקי מור סיוון ועל ידי המעצב אלכס מייטליס כלא פחות מאייקון נדל"ני בין לאומי באותה השורה עם בית האופרה בסידני אוסטרליה, מגדלי פטרונס בקואלה למפור במלזיה והבורג' חליפה בדובאי. "אנחנו יוצרים אייקון נדלנ"י חדש בישראל", אמרה אור שחשפה את הדמיית הבניינים המדוברים היום באירוע השקה במוזיאון תל אביב.

במסגרת הפרויקט ישווקו 15 טיפוסי דירות שונים. בין היתר מדובר בדירות 3 חדרים בשטח 90 מ"ר שמחירן יעמוד על החל מ-3 מיליון שקל, דירות מיני פנטהאוז בשטח 160 מ"ר בקומות הגבוהות שישווקו בעבור כ=13 מיליון שקל ועד דירת פנטהאוז בקומה ה-27 של הבניין בשטח כ-1,100, עם בריכת שחיה פרטית, שתג המחיר שלה עומד על לא פחות מ-176 מיליון שקל. לדברי אנשי החברה, מתקיים נכון להיום משא ומתן עם איש עסקים זר בנוגע לרכישת הפנטהאוז המדובר, שתג המחיר שלו משקף לא פחות מ-160 אלף שקל למ"ר.

פרויקט אדיר מימדים

חשוב לציין, שההיקף הכספי של הפרויקט אדיר מימדים. מדובר בקרקע בשווי כ-200 מיליון שקל בתוספת התחייבות החברה לתשלום פיצוי למפונים בהיקף של קרוב ל-100 מיליון שקל נוספים.

נכון להיום טרם רכשה החברה את הקרקע בשטח 4 דונם הנמצאת בבעלות משפחת אברמוביץ ומשפחת זייתוני ונחתמה מולם אופציה לרכישה שלדברי אור "איננה דחופה למימוש והם יחכו עד שנמכור את הדירות". בכוונת החברה לשווק את הפרויקט עד סוף חודש יוני ואז לרכוש את הקרקע מהון עצמי. בנק מלווה טרם נבחר כמו גם קבלן מבצע.

את הפרויקט מתכננת אור לשווק במסגרת מודל היזמות הקבוצתית שדומה לארגון קבוצת רכישה רגילה אולם במסגרתו מתחייב המארגן, קבוצת ענבל אור במקרה הזה, למחיר קבוע מראש ולמועד סיום ברור. "דמי ההרשמה לכניסה לפרויקט עומדים על 100 אלף שקל", אמר היום מנכ"ל החברה ירון בראון, "והשלמה מאוחרת יותר, עד ה-30 ביוני, של 40% מערך הדירה". במקביל, בחברה הדגישו כי מי שיבטל את ההרשמה יקבל את כל כספו חזרה.

חשוב לציין שלמרות שקבוצת אור הצליחה להגיע להסדר פינוי עם המחזיקים בקרקע, השטח של גבעת עמל כולה רחוק מלהנות מאותו ההסדר מול יזמים אחרים. נכון להיום משופע האזור שבין שכונת בבלי לבין מגדלי פארק צמרת בבניה מפוזרת המורכבת טלאי על טלאי שלא ברור עדיין מה יעלה בגורלה.

במקביל, ההדמיה המרשימה שהציגו אנשי החברה באירוע הפכה את כל שטח גבעת עמל לפארק ירוק בעוד במציאות, על שטח זה עתידים להיבנות עוד מגדלי מגורים של בעלי קרקע שונים, זאת כמובן אחרי שייפתר נושא האחזקה בקרקע שחלקו עדיין נידון בבתי משפט.

בשורה התחתונה, אין ספק שמדובר בפרויקט מרשים ובמיקום מבטיח בצפון תל אביב, עכשיו נותר להמתין ולראות כיצד יתקדמו התהליכים בשטח. התב"ע אומנם מאושרת, אולם היתר הבנייה טרם התקבל וצפוי על פי החברה להתקבל תוך כשנה. כמו בכל פרויקט חדש, מומלץ לרוכשים הפוטנציאלים להגיע למקום, לראות בעצמם את השטח, להבין מה התוכניות העתידיות הסמוכות ולא להסתפק רק בהדמיות.