מכה לאוצר: שכר עובדי נמל אשדוד ככל הנראה לא יופחת

הנהלת נמל אשדוד וההסתדרות הסכימו לנהל מו"מ במשך 60 ימים סביב דרישת האוצר להפחית שכר בגין ימי העיצומים ■ מוקדם יותר נחשף ב"גלובס" כי האוצר נאלץ לקבל את עמדת הנמל שלפיה השכר לא יופחת לעת עתה

מכה למשרד האוצר: הנהלת נמל אשדוד וההסתדרות הסכימו לנהל מו"מ במשך 60 ימים סביב דרישת האוצר להפחית שכר בגין ימי העיצומים מהחודש שעבר, כאשר בתקופה זו מתחייבת ההנהלה שלא לבצע כל פעולה חד צדדית לרבות פניה לביה"ד האזורי לעבודה - אף שהאוצר דרש כי פניה כזו תיעשה לאלתר כדי להכריע בסוגיית ניכוי השכר.

ההסכמה המדוברת גובשה הערב בלשכתה של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה נילי ארד, אף שנציגי האוצר התנגדו לה וסירבו להיות חלק ממנה. בסופו של דבר החליטו נציגי התאחדות התעשיינים שעתרו לבית הדין, למחוק את המדינה כצד בהליך.

נזכיר כי מוקדם יותר היום (ג') נחשף באתר "גלובס" כי משרד האוצר נאלץ לקבל את עמדת הנהלת הנמל שלפיה שכר העובדים לא יופחת לעת עתה עד שיפנו בעניין לביה"ד האזורי לעבודה וימתינו להכרעתו. כעת, כאמור, גם פניה כזו לביהד אינה עומדת על הפרק לפחות בחודשיים הקרובים.

את ועד העובדים ואת ההסדרות ייצגה עורכת הדין מורן פרידמן מהלשכה המשפטיתו מהאגף לאיגוד מקצועי ועורך הדין שי תקן ממשרד פישר בכר ושות'.