שי יפתח מונה למנהל החטיבה העסקית ברשות מקרקעי ישראל

ימים ספורים לאחר שהודיע מנהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן על יציאתה של הרפורמה במינהל לדרך נחשף היום מנהל החטיבה העסקית החדש של הרשות החדשה

ימים ספורים לאחר שהודיע מנהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן על יציאתה של הרפורמה במינהל לדרך נחשף היום מנהל החטיבה העסקית החדש של הרשות החדשה.

מדובר בשי יפתח, (40), בעל תואר בכלכלה ומינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן, נשוי ואב ל-3 ילדים. יפתח שימש בשנים 2007-2012 כסמנכ"ל הכספים בחברת נתיבי ישראל (מע"צ) שם היה אחראי על מחזור הכנסות שנתי בהיקף של 4.6 מליארד שקל. לפני כן כיהן יפתח כרכז המינהל באגף תקציבים של משרד האוצר. מהמינהל נמסר כי: "יפתח מכיר מקרוב את עבודת מנהל מקרקעי ישראל עוד מימיו באגף התקציבים באוצר והוא מביא עימו לתפקיד התמחות בתחום התשתיות והנדל"ן, מיומנות בהובלת פרויקטים מורכבים ורחבי היקף, ייזום והובלת תהליכים אסטרטגיים ושינויים מבניים, תקצוב ובקרה תקציבית וניתוחי כדאיות כלכלית".

יש לציין שהמינוי של יפתח נכנס לתוקפו כבר ביום ראשון האחרון אז הגיע למשרדי המינהל לתחילת עבודתו. נזכיר שיפתח מחליף את אריאל אבלין שמונה לתפקיד זה אולם החליט לפרוש ממנו בתחילת השנה הנוכחית, פחות משנה לאחר שנכנס לתפקיד.

החטיבה העסקית היא חטיבה חדשה שלא הייתה קיימת במינהל מקרקעי ישראל עד כה. מטרת החטיבה החדשה היא לייצר פתרונות בקרקע משלב הייזום, דרך תכנון ופיתוח ועד לשיווק בפועל, בהתאם לצורכי המשק בהווה ובעתיד, עבור כל סוגי שימושי הקרקע = מגורים, חקלאות, תעשייה, מסחר ותיירות. המבנה הארגוני של החטיבה מורכב ממטה ומשישה מרחבים עסקיים: צפון, חיפה,מרכז, ת"א, ירושלים ודרום.

לרשות מקרקעי ישראל החדשה שלושה חטיבות מרכזיות. החטיבה העסקית בראשה, כאמור, עומד החל מתחילת השבוע שי יפתח, חטיבת השירות בראשה עומד אודי חן וחטיבת השמירה על הקרקע בראשותו של ישראל סקופ.