מי הם המיליארדרים הגדולים בספורט?

"פורבס": מוקאש אמבאני שמחזיק בקבוצת הקריקט מומבאיי אינדיאנס הוא הבעלים העשיר ביותר בספורט, עם הון של 21.5 מיליארד ד'; הרשימה המלאה בפנים

רשימת המיליארדרים העשירים בעולם שפרסם השבוע "פורבס" הכילה בתוכה באופן טבעי גם לא מעט בעלי קבוצות ספורט. האיש העשיר ביותר המחזיק בקבוצת ספורט הוא מוקאש אמבאני, איש העסקים ההודי שהונו מוערך ב-21.5 מיליארד דולר, והוא הבעלים של קבוצת הקריקט ההודית מומבאי אינדיאנס.

במקום השני מדורג רינאט אחמטוב האוקראיני, הנשיא והבעלים של קבוצת הכדורגל שחטאר דונייצק, בעל הון מוערך של 15.4 מיליארד דולר. פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, מדורג שלישי ומחזיק באימפריית ספורט שכוללת בעלות על קבוצת ה-NFL סיאטל סיהוקס, קבוצת ה-NBA פורטלנד טריילבלייזרס, והוא אחד מהבעלים של קבוצת ה-MLS סיאטל סאונדרס. במקום הרביעי מדורג האוליגרך הרוסי מיכאיל פרוחורוב, המחזיק בקבוצת ה-NBA ברוקלין נטס. את החמישייה הראשונה משלים רומן אברמוביץ', הבעלים הרוסי של קבוצתה כדורגל צ'לסי.

בעשירייה הראשונה מדורגת אישה אחת בלבד - מרגריטה לואיס דרייפוס, בעלי קבוצת הכדורגל אולימפיק מארסיי. בעשירייה יש גם ייצוג "ישראלי" - מיקי אריסון, אחיה של שרי אריסון, הבעלים של מיאמי היט.

הריכוז הכבד ביותר של בעלי הון נמצא בכדורגל וב-NBA. שבעה מ-20 הבעלים העשירים בספורט מחזיקים קבוצה בליגת הכדורסל האמריקאית, ושבעה בבעלות על קבוצת כדורגל אירופית.

10 הבעלים העשירים ביותר בספורט ("פורבס")
1. מוקאש אמבאני (הודו); מומבאי אינדיאנס (קריקט); הון: 21.5 מיליארד ד'
2. רינאט אחמטוב (אוקראינה); שחטאר דונייצק (כדורגל); הון: 15.4 מיליאר ד'
3. פול אלן (ארה"ב); סיהוקס (NFL), בלייזרס (NBA); הון: 15 מיליארד ד'
4. מיכאיל פרוחורוב (רוסיה); ברוקלין נטס (NBA); הון: 13 מיליארד ד'
5. רומן אברמוביץ' (רוסיה); צ'לסי (כדורגל); הון: 10.2 מיליארד ד'
6. פיל אנשוץ (ארה"ב): ל.א .לייקרס (NBA), ל.א. קינגס (NHL) הון: 10 מיליארד ד'
7. סילביו ברלוסקוני (איטליה): מילאן (כדורגל); הון: 6.2 מיליארד ד'
8. מרגריטה לואיס דרייפוס (צרפת); אולימפיק מארסיי (כדורגל); הון: 6 מיליארד ד'
9. צ'רלס ג'ונסון (ארה"ב); סן פרנסיסקו ג'איינטס (MLB); הון: 5.7 מיליארד ד'
10. מיקי אריסון (ארה"ב); מיאמי היט (NBA); הון: 5.7 מיליארד ד'