גיוון אימג'ינג איבדה שליש משוויה - המנכ"ל צבר 30 מיליון שקל

מבדיקת "גלובס" עולה כי חומי שמיר זכה במהלך השנים להעלאות שכר (של שכר הבסיס) כמעט עקביות, וזאת במקביל לגידול עקבי בשווי הבונוס שקיבל והשינוי במרכיב ההוני

גיוון אימג'ינג על המדף. או שלא. יש מו"מ למכירת גיוון אימג'ינג. או שלא. גיוון אימג'ינג, אחת החברות הישראליות הוותיקות מבין אלו הנסחרות בשוק ההון האמריקני, מחפשת את דרכה, ולא ממש ברור כרגע לאן תגיע. מה שכן ברור הוא שמנכ"ל החברה מזה שבע שנים, חומי שמיר, צבר הון נאה בעוד המניה איבדה במהלך תקופת כהונתו כשליש משוויה.

גיוון אימג'ינג, מפתחת הקפסולה לאבחון מחלות במעי הדק והגס, הגישה בסוף השבוע האחרון לרשות לני"ע האמריקנית את הדו"ח השנתי (F20), וזה גילה את עלויות שכרו של שמיר. שמיר קיבל אשתקד שכר בסיס של 432,640 דולר, ובונוס במזומן בגין ביצועי החברה לאותה השנה בשווי של 515,923 דולר (כמיליון דולר בסך הכול). כמו כן קיבל שמיר 30 אלף יחידות חסומות שניתנות להמרה למניות רגילות, ושוות כרגע כחצי מיליון דולר. יחידות חסומות (או מניות חסומות), נזכיר, הן תגמול הוני חינמי, וזאת להבדיל מאופציות למניות בגינן צריך לשלם תוספת מימוש.

מבדיקת "גלובס" עולה כי במהלך שנות כהונתו (שמיר נכנס לתפקידו באפריל 2006), צבר מנכ"ל גיוון הון בשווי כולל של 30 מיליון שקל לעירך (ראו פירוט). 30 מיליון שקל למנכ"ל של חברה בסדר הגודל של גיוון, ועבור שבע שנים, זה יחסית לא הרבה, אך כשבודקים איזו תשואה ייצר שמיר לציבור בעלי המניות בחברה בתקופת כהונתו - 30 מיליון שקל זהו סכום שאולי מן הראוי שיגרום לחברי הדירקטוריון של גיוון אימג'ינג לנוע בחוסר נוחות בכיסאותיהם.

גיוון אימג'ינג, שנסחרת כרגע לפי שווי של 496 מיליון דולר, איבדה 30% במהלך תקופת כהונתו של שמיר, בעוד מדד הנאסד"ק הוסיף לערכו 39%.

יותר מזה. מבדיקת "גלובס" עולה כי שמיר זכה במהלך השנים להעלאות שכר (של שכר הבסיס) כמעט עקביות, וזאת במקביל לגידול עקבי בשווי הבונוס שקיבל, והשינוי במרכיב ההוני (מעבר מהקצאת אופציות למניות להקצאת מניות חסומות - מרכיב הוני חינמי). שמיר החל את דרכו בחברה עם שכר בסיס שנתי של 330 אלף דולר, שעלה אחרי כשנה ל-400 אלף דולר, ואחרי שנה נוספת (ב-2008) ל-416 אלף דולר. ב-2009, על רקע משבר האשראי, ויתר שמיר על 10% משכרו אך ויתור זה לא ממש הרע את מצבו. שנה מאוחר יותר, זכה שמיר להעלאת שכר נוספת (4%), ולא על בסיס 90% משכרו אלא על בסיס 100% משכרו המקורי. כך, הגיע שכר הבסיס השנתי שלו ל-432,640 דולר - עלייה מצטברת של 31%.

■ ההון של חומי שמיר, מנכ"ל גיוון אימג'ינג (ברוטו, לפני מס)

■ שכר ובונוסים (מרכיבי מזומן): 6.1 מיליון דולר

■ שווי מימושי מניות: 1.5 מיליון דולר (ברוטו, לפני מימון תוספת מימוש)

■ שווי מניות רגילות ומניות חסומות: 0.9 מיליון דולר

■ שווי הטבה באופציות שלא מומשו, והן "בתוך הכסף": מיליוני דולרים בודדים