מותר לכם לקנא: מי הם המיליארדרים הצעירים בעולם?

המגזין "פורבס" מפרסם את רשימת המיליארדרים הצעירים ביותר בעולם וכצפוי – מייסדי הרשת החברתית פייסבוק שולטים בטבלה ■ בראש הרשימה: דסטין מוסקוביץ', שבגיל 28 מחזיק 3.8 מיליארד דולר

ברחבי העולם קיימים כיום 1,426 מיליארדרים, אבל רק 29 מהם הם בני פחות מ-40. המגזין הכלכלי "פורבס" מפרסם את רשימת המיליארדרים הצעירים בעולם, שהונם המשותף מוערך ב-119 מיליארד דולרים. כמחציתם מגיעים מעולם הטכנולוגיה, כולל ארבעת מייסדי פייסבוק.

המיליארדר הצעיר בעולם, אם כן, הוא דסטין מוסקוביץ', בן 28, שייסד את הרשת החברתית פייסבוק ביחד עם מארק צוקרברג. הונו של מוסקוביץ' מוערך ב-3.8 מיליארד דולרים. מי שהיה שותפו לחדר של צוקרברג הספיק לעזוב מאז את פייסבוק ולהקים חברה עצמאית. מוסקוביץ' נוהג לרכב על אופניו לעבודה ולטוס רק במחלקת תיירים.

מבוגר ממנו בכמה חודשים בלבד הוא המייסד, המנכ"ל והבעלים של ענקית הרשת החברתית - מארק צוקרברג. בגיל 28 הונו מוערך ב-13.3 מיליארד דולרים. מאז הנפקת פייסבוק בבורסה במאי 2012 הספיק צוקרברג לראות את הונו מזנק ומתרסק לסירוגין, עם כל גחמה בשוק הפיננסי.

במקום השלישי נמצא הנסיך הגרמני אלברט פון תורן אונד טקסיס. הנסיך אלברט, בן 29, נכנס לראשונה לרשימת המיליארדרים של פורבס כשהיה בן שמונה בלבד, אך ירש באופן רשמי את הונו, המוערך ב-1.5 מיליארד דולרים, ביום הולדתו ה-18.

סקוט דאנקן, שנמצא במקום הרביעי, הוא הצעיר מבין ארבעה אחים שירשו את הונו של איל האנרגיה דן דאנקן. הונו של סקוט, בן 30, מוערך ב-5.1 מיליארד דולרים והחברה המשפחתית שלו חולשת על לא פחות מ-80 אלף ק"מ של צינורות גז טבעי ונפט.

סוגר את החמישייה הראשונה הוא אדוארדו סברין, בן 30, אחד מארבעת המייסדים של פייסבוק. סברין, שהונו מוערך ב-2.2 מיליארד דולרים, ויתר על אזרחותו האמריקנית בשנת 2011, ככל הנראה בשל העלמות מס. סברין, שנחשב בעבר חברו הטוב ביותר של צוקרברג, סיים מאבק משפטי ממושך בחברה עם נתח של 5% ממנה.

האישה הראשונה ברשימת המיליארדרים הצעירים היא הויאן יאנג, בתו של מייסד אחזקות נדל"ן והאישה העשירה ביותר בסין, מספר שש ברשימה. בגיל 31 הונה מוערך ב-5.7 מיליארד דולרים.