ירדן: 15 הרוגים ו-42 פצועים בתאונת אוטובוס ליד מעבר אלנבי

(עדכון) בהתנגשות בין אוטובוס למשאית מסוג סמי טריילר נפצעו לפחות 42 עולי רגל שהיו בדרכם ממכה שבסעודיה לשטח ישראל ■ הם פונו לבתי חולים שונים במדינה ■ ישראל הציעה סיוע לירדן, שלפי שעה סירבה להכנסת כוחות לשטחה

הסהר האדום הירדני מדווח כי לפחות 15 בני אדם נהרגו ו-42 נוספים נפצעו בתאונת דרכים בין משאית מסוג סמי טריילר לאוטובוס תיירים שהסיע מתפללים פלסטינים שחזרו מסעודיה. במשרד החוץ אישרו את הפרטים.

ככל הנראה, נהג האוטובוס איבד שליטה על כלי הרכב, במרחק של כ-100 קילומטרים ממעבר גשר אלנבי - והתנגש במשאית שנסעה במסלול הנגדי. נוסעי האוטובוס, פלסטינים מאזור ג'נין, היו במהלך ה"עמרה" - עלייה לרגל למֵכה שלא בזמן החאג'.

נמסר, כי כוחות חילוץ ירדנים מטפלים באירוע ולתמונה נכנסו גם המינהל האזרחי הישראלי, משרד החוץ וכן מגן דוד אדום - כדי לסייע, אם יידרשו לכך. לפי שעה, סירבו הרשויות בירדן להצעתה של ישראל להכניס כוחות ולסייע בפינוי הפצועים.

בעקבות התאונה: ישראל הציעה סיוע

גורמי תיאום פעולות הממשלה בשטחים והמינהל האזרחי פנו לבכירים ברשות הפלסטינית והציעו סיוע רפואי, מעבר קרובי משפחה וגורמי הרשות הפלסטינית בנוהל זריז בגשר אלנבי ועדכנו כי שעות פעילותו של המעבר יורחבו במידת הצורך.

במקביל, הורה שר התחבורה ישראל כץ למנכ"ל רשות שדות התעופה להעניק סיוע לפצועים בתאונת הדרכים. השר כץ הנחה את רשות שדות התעופה לאפשר לבני משפחות הנפגעים לעבור לשטח ירדן.

סלים שלאטה, האחראי על העלייה לרגל למֶכה, אישר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט את הפרט שלפיו ההרוגים הם תושבי הגדה המערבית. לפי שעה, לא ברור האם יידרש מישראל סיוע בפינוי הפצועים באירוע. ממשרד החוץ נמסר, כי ככל הנראה, לא היו אזרחים ישראלים על האוטובוס.