חברת הכנסת לשעבר מרינה סולודקין נפטרה במפתיע

סולודקין, 60, נמצאה ללא רוח חיים בחדר המלון שבו שהתה בלטביה במסגרת כנס בינלאומי על הפאשיזם ■ סולודקין כיהנה כחברת כנסת משנת 1996, ועד הקדנציה האחרונה שהסתיימה לפני כחודשיים ■ היא הותירה אחריה בעל ושני בנים

חברת הכנסת לשעבר מרינה סולודקין הלכה אמש (מוצ"ש) לעולמה בגיל 60. סולודקין נמצאה ללא רוח חיים בחדר המלון שבו שהתה בלטביה במסגרת כנס בינלאומי על הפאשיזם. סולודקין, שהתגוררה באשקלון, הותירה אחריה בעל ושני בנים.

רק שלשום פרסמה סולודקין פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, שבו שיתפה את הגולשים בטיסתה הצפויה לכנס בלטביה. "בתקופה האחרונה הניאו-נאציזם מרים את ראשו המכוער במזרח אירופה, במדינות פוסט-סובייטיות", כתבה והוסיפה: "חייבים להיות ערניים".

סולודקין, בעלת תואר שלישי בתולדות הכלכלה והחברה מאוניברסיטת מוסקבה, כיהנה כחברת כנסת משנת 1996, ועד הקדנציה האחרונה שהסתיימה לפני כחודשיים.

"אני מזועזע ממותה הפתאומי והטרגי של מרינה", מסר יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי. "לעולים מברית-המועצות לא היה סנגור ומגן כה להוט וחסר פשרות כמו מרינה. אף בעיה של העולים לא הייתה קטנה עבורה, היא הייתה מוכנה להירתם לעזרה בכל שעות היממה - לפתור בעיות תעסוקה, להחזיר ילדים לאמהות חד הוריות, לעזור בענייני דיור, ולפעמים סתם לשבת ביחד, להקשיב, לנחם, לתת עצה טובה. אצל מרינה, העזרה לזולת היה הטעם לחיים וכאשר היא לא יכלה לעזור יותר היא לא יכלה לחיות".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הביעה צער עמוק על פטירתה של סולודקין: "מרינה היתה אדם מבריק, עם השכלה כלכלית נרחבת, דעתנית, אמיצה וחרוצה. היינו חברות, ולא פעם התייעצתי אתה בעניינים פוליטיים וכלכליים. העצות שלה היו החלטיות ומדוייקות. היה לה בראש מחשבון שידע לעבד את כל הפרמטרים להחלטה נכונה: מוסרי, פוליטי, פרגמטי. הובלנו יחד את המאבק בתוכנית ויסקונסין, וחוקקנו יחד חוקים. טיפוס יוצא דופן עם לשון חריפה. היא תיעבה פוליטיקאים מושחתים ומניפולטורים וכנתה אותם בבוז 'שולרים' ע"ש שושלת רוסית של אנשי עסקים מפוקפקים".

גם ח"כ דני דנון התייחס לפטירתה של סלודקין ואמר כי היא "שירתה את ציבור העולים במסירות ובנמרצות. טובת העולים תמיד הייתה לנגד עיניה. בעת כהונתי כיו"ר ועדת עלייה וקליטה קידמנו יחדיו נושאים חשובים רבים. היה לי הכבוד לשתף עימה פעולה ולעבוד יחדיו".