לקראת פסגת הנדל"ן 2013: מהם האתגרים של ענף הנדל"ן?

ועידת הנדל"ן של ישראל 2013 של "גלובס", תיערך ב-9 לאפריל ותציג את האתגרים הקשורים לענף הנדל"ן בישראל עם כניסתה של הממשלה החדשה

מדינת ישראל מוכרת כאחת המדינות הקטנות בעולם, אך קצב צמיחת האוכלוסייה בארץ הוא מהגבוהים בעולם. הצפיפות העירונית, יחד עם כשלי התחבורה הציבורית והקושי לייסד רכבות תחתית בערים הגדולות בישראל צריכה להביא לשינוי יצירתי שיאיץ תכנון לרפורמה חדשה שתמצא פתרונות לכל הסוגיות הללו.

מדינת ישראל מצטיינת בתכנון ריכוזי. תהליך התכנון עובר כארבעה שלבים עד לאישור, וכתוצאה מכך, היצע הסחורה התכנונית מגיע לשוק אחרי 10-15 שנה. ישראל זקוקה לרפורמה מבנית בתכנון שתאופיין בתכנון אסטרטגי ברמה הארצית לצד תכנון מקומי, פרטני שיענה על הצרכים המידיים והדחופים ברמת האזור, העיר והשכונה.

חוק התכנון והבנייה הוא אחד מהחוקים המשפיעים ביותר על איכות החיים והסביבה של כל אחד מאיתנו, כמו גם על דמותם של הארץ והנוף בעתיד. וועדות התכנון הינן הזירה העיקרית בה נקבע האם, היכן ואילו תחנות כוח יוקמו, אילו כבישים ומסילות יסללו, אילו מהשטחים הפתוחים יישארו, ואיך ייראה הישוב בו אנו מתגוררים. בין השאר מדובר על הצפיפות וגודל הדירות, כמות הפארקים ושטחי הציבור, המיקום של מרכזי המסחר והתעסוקה, מוסדות החינוך ועוד.

מושב הדיון "רפורמה מבנית בתכנון", שייערך במסגרת ועידת הנדל"ן של ישראל 2013 של "גלובס", שתיערך ב- 9 באפריל 2013, יעסוק בנושא. המשתתפים יהיו: בינת שוורץ, ראש מינהל התכנון, משרד הפנים; עו"ד מאיר פורגס, המכון לרפורמות מבניות; פרופ' שלמה חסון, ראש מרכז שאשא למחקרים אסטרטגיים האוניברסיטה העברית; פרופ' אדריכל אלי פירשט, אדריכל ומתכנן ערים וראש היחידה לעיצוב אורבני בר קיימות, אדם מזור- אלי פירשט, אדריכלים ומתכנני ערים ואדריכל זאב שטיין, מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן. המנה יהיה דרור מרמור, עורך מוסף הנדל"ן של "גלובס".

ועידת הנדל"ן של ישראל 2013 של "גלובס"תציג את האתגרים הקשורים לענף הנדל"ן בישראל עם כניסתה של הממשלה החדשה. בוועידה ישתתפו בכירים מענף הנדל"ן ובהם יזמים, חברות קבלניות, מהנדסים, אדריכלים, שמאים, מתווכים, עורכי דין, רואי חשבון, משקיעים ועוד.

ניתן לבקר באתר הוועידה: http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=5323&leadid=454