עיצוב חגיגי: הצצה לשבוע העיצוב שיתקיים בחולון בחול המועד פסח

שבוע העיצוב, שיתקיים במוזיאון חולון בשבוע הבא, יכלול תערוכות ומיצגים משולבים בפעילות עם הקהל במוזיאון ובסביבתו

בשבוע הבא, בחול המועד פסח, יתקיים בחולון שבוע העיצוב. האירוע השנתי שמתקיים בעקביות מאז ייסודו של מוזיאון העיצוב לפני כשלוש שנים, נועד לחזק את המודעות והקשר של הקהל הרחב לעיצוב איכותי, תוך חשיפה למוצגים, אירועים ובילוי. אירועי שבוע העיצוב מתקיימים במוזיאון העיצוב ובסביבתו, כמו גם בגלריות השונות ברחבי העיר.

לצד התערוכה המרכזית המוקדשת ללאה גוטליב ופועלה (ראו מסגרת), יוצג במעבדת מוזיאון העיצוב פרויקט חדש, שמטרתו לקדם שיתופי פעולה בין מעצבים לתעשייה הישראלית. הפרויקט "תעשייה מאמצת עיצוב" מקשר בין מעצבים המציגים חדשנות ויצירתיות לבין יצרנים, חברי איגוד תעשיות הריהוט באיגוד התעשיינים.

הפרויקט נועד להטמיע עיצוב איכותי ומלווה את הקשר בין היצרן לבין המעצב החל משלב בחירת העיצובים, ייצור אבטיפוס ועד לרהיט הסופי שיוצג למכירה לצרכן. אוצר הפרויקט אלון רזגור יקיים שיח גלריה בתערוכה בימים ד' ו-ה' 27, 28.3 בשעה 11:00.

ברחבת המוזיאון תפגשו מיצג עיצובי אינטראקטיבי "create your world" , שאצרו רענן שטרן ושובל שקרל. המיצג בנוי מפריטי ריהוט, גופי תאורה מעוצבים, ואובייקטים בדמותם של העיצובים החשובים והבולטים ביותר במאה שחלפה. כך הקהל נחשף לפריטים איקוניים ויכול גם ללמוד עליהם משהו, תוך כדי משחק והתנסות בפעולת העיצוב.

הפריטים נעים על צירים ומשטחים, כך שניתן לשנות את מיקומם וליצור ביניהם יחסים שונים בחלל, והמבקרים מוזמנים להרכיב לעצמם "מרחב מעוצב" באמצעות שינוי והתאמה של הרכבי העיצוב. כל הפריטים נצבעו בצבעי יסוד כך שהם מדמים מעין "קובייה הונגרית" של חפצים, וכל הרכב יוצר קומפוזיציות צבעוניות ומשוגעות. ברוח הזמן, הקהל מוזמן גם להצטלם עם המיצבים ולהעלות תמונות לרשתות החברתיות.

סטודנטים בחוג לעיצוב פנים של המכללה למנהל יציגו תוצרים של מעבדת היצירה הדיגיטלית FabLab, בשיתוף המרכז לאמנות דיגיטלית חולון וחברת אמיקוטיוב. הסטודנטים השתמשו בגלילי קרטון מנייר ממוחזר כחומר גלם, ועיבדו אותם לתוצרים שימושיים שונים. בין היתר יציגו רהיטי רחוב להרכבה עצמית, ובהם מספר אפשרויות ישיבה ו"מחיצה עירונית" ניידת, המאפשרת ליצור מרחב פרטי בלב המרחב הציבורי.

"מסתננים" הוא מיצב חברתי של האמן הגרמני מייקל פליקס קיג'אק, שמורכב משקיות ניילון ממוחזרות ועליהן הדפסי משי וכיתובים. המיצב עוסק בקושי החברתי לקבל ולהתנהל באופן הומני עם הפליטים והמהגרים האפריקנים. במבואת המדיטק, הצמוד למוזיאון, יתקיים יריד מכירות של מוצרי מעצבים צעירים ובו מוצרים שימושיים, תיקים, תכשיטים ואבזרי אופנה.

בתערוכת חוצות בשלטי הרחוב לאורך שד' דב הוז בחולון, תחת הכותרת "המזרחיים", מוצגת תערוכת כרזות שבה מעצבים גרפיים ומאיירים משקפים את התרבות הוויזואלית והחברתית שבה גדלו.

שבוע העיצוב בחולון: 27.3-30.3, הכניסה למוזיאון ולכל הפעילויות בחינם. לפרטים נוספים: www.dmh.org.il