מפחדים ממיסוי הפקדונות? אזרחי ספרד נוהרים לביטקוין

אזרחי אירופה חוששים ממיסוי פקדונות הבנק שלהם על רקע המצב בקפריסין, והפופולריות של המטבע הדיגיטלי גואה בספרד ■ ערכו של ביטקוין הוכפל בחודש האחרון והגיע ל-58 דולר

על רקע החששות מהתפרצות מחודשת של משבר החוב באירופה לאור סאגת קפריסין, יחד עם החשש של אזרחי יבשת אירופה ממיסוי של פקדונות הבנק שלהם, נרשם זינוק במחיר הביטקוין, המטבע הדיגיטלי האלטרנטיבי המוביל.

הביטקוין נסחר היום (ג') סביב שער של כ-58 דולר, כפול משערו לפני כחודש. זאת, על רקע המשבר בקפריסין, שם הממשלה נלחצת על ידי האיחוד האירופי למסות פקדונות בנק של אזרחים, על מנת לקבל את חבילת החילוץ שלה.

בתוך כך, נראה כי הפופולריות של הביטקוין עולה במיוחד בספרד. זאת, בשל החשש של אזרחי המדינה שחווים על בשרם את המשבר הפיננסי, שמיסוי פקדונות הבנק יגיע גם אליהם. כאשר הכסף נמצא בחשבון ביטקוין, לא ניתן למסות אותו, ולכן הוא מוגן.

אפליקציות הקשורות לביטקוין רושמות קפיצה במספר ההורדות בספרד - כך, לדוגמה, האפליקציה "ביטקוין גולד" נמצאת במקום ה-72 בטבלת ההורדות בקטגוריה הפיננסית בחנות האפליקציות של האייפון, לעומת מקום 498 בשבוע שעבר. גם מניתוח העניין שמגלים הספרדים באינטרנט בנושאים הקשורים לביטקוין, עולה כי מאז סוף השבוע נרשמה עלייה משמעותית.

בקפריסין לא נרשמת בינתיים עלייה בכמות ההורדות של אפליקציות ביטקוין, כנראה מכיוון שהבנקים שם יישארו סגורים עד יום חמישי, כך שלא ניתן להמיר אירו לביטקוין עד אז.

ביטקוין, נזכיר, הינו מטבע דיגיטלי מבוזר ההולך ותופס תאוצה בעולם. אין גוף מרכזי שמנפיק אותו או אחראי על השער שלו, אלא רשת שיתופית של מחשבים המחוברים לאינטרנט, ומנפיקים אותו בצורה שיתופית, גלוייה ופתוחה לעיני כל.