דיווח: ה-CIA בשת"פ עם אמזון בשירותי ענן בהיקף 600 מ' דולר

מומחים: המהלך ישנה את כללי המשחק בטכנולוגיית המידע הפדרלית

מגזין FCW - Federal Computer Week, שעוסק בעיקר בטכנולוגיה בממשלה הפדרלית של ארה"ב, דיווח אתמול (ג') שה-CIA חתם עם אמזון על הסכם שירותי מחשוב ענן בהיקף 600 מיליון דולר על פני עשר שנים.

מקורות אמרו ל-FCW שאמזון תסייע ל-CIA לבנות תשתית ענן פרטית שתאפשר לסוכנות המודיעין "להתעדכן בטכנולוגיות חדשות כמו Big Data באופן יעיל מבחינה כלכלית שלא היה אפשרי" במסגרת מאמציה הקודמים של ה-CIA בתחום מחשוב הענן. גם אמזון וגם ה-CIA סירבו להגיב בנושא, לדברי FCW.

אך FCW ציין כי לאחרונה רמזו פקידי CIA שהם עומדים לשנות את האופן שבו רוכשת הבולשת הפדרלית תוכנה ומשתמשת בטכנולוגיית ניתוח Big Data.

התמונה הגדולה בנוגע לעסקה אינה ברורה כעת, אך קרוב לוודאי שהיא תיצור "סביבת מחשוב ענן ציבורית בתוך חומות האש הביטחוניות של קהילת המודיעין, ותפיג את החששות לגבי אירוח נתונים מסווגים בסביבה ציבורית", לדברי FCW.

"מומחים בתעשייה הדגישו כי אינם מכירים את פרטי העסקה, אך אמרו שמהלך כזה 'ישנה את כללי המשחק' בטכנולוגיית המידע הפדרלית, ושהוא יוכיח שה-CIA פועלת באופן אינטליגנטי בכל הנוגע לטכנולוגיות החדשות והצורך להדק את החגורה", נאמר בכתבה.