חברת נוירוניקס נערכת להנפקה בתל-אביב

מפתחת מוצר לטיפול באלצהיימר ע"י שילוב של גרוי מגנטי של המוח יחד עם אימון באמצעות משחקים ממוחשבים ■ המהלך טרם אושר בדירקטוריון, אך חתמי ההנפקה יהיו כנראה רוסריו ולידר

חברת נוירוניקס, המפתחת מוצר לטיפול באלצהיימר על-ידי שילוב של גרוי מגנטי של המוח יחד עם אימון באמצעות משחקים ממוחשבים, בוחנת הנפקה בבורסה בתל-אביב.

החברה עדיין לא קיבלה החלטה סופית ללכת להנפקה ובמקביל היא בוחנת, יחד עם ההנפקה או במקומה, גם אפשרות לשיתופי פעולה עם גורמים אסטרטגיים. עם זאת, כבר בוצעו כמה מהלכים לטובת ההנפקה וסומנו גם חתמים אפשריים - רוסאריו ולידר.

נוירוניקס הוקמה ב-2008 על ידי הנוירולוגים פרופ' מרטין רביי ויונתן בנטואיץ', על בסיס התובנה כי תרגול קוגניטיבי מגן מפני דמנציה, אולם כאשר הדמנציה מחמירה, "אין עם מה לעבוד" ולא ניתן לתרגל. בשלבים הללו לא ניתן ליהנות מהתועלת של התרגול ולכן המצב מחמיר. הרעיון של החברה הוא שניתן לעורר את המוח באמצעות גירוי מגנטי ואז לאמן אותו, כאשר השיפור הנקודתי אמור להניב תוצאות לטווח הרחוק.

גירוי מגנטי (TMS) משמש לטיפול בדיכאון כבר כחמש שנים. שתי חברות פיתחו מוצרים לתחום - נוירונטיקס ובריינסווי הישראלית. ההצלחה של בריינסוויי בבורסה בתל אביב, כנראה הובילה גם את נוירוניקס לבחון את אפשרות ההנפקה.

למוצר יש אישור CE לשיווק באירופה, והיא כבר החלה במכירות שם. במקביל היא פועלת לרשום את המוצר גם לשיווק בארה"ב, במסלול המקוצר (510k). ב-2009 בוצע הניסוי הקליני הראשון של החברה באסף הרופא, ב-2010 בוצע ניסוי מבוקר בישראל וב-2011 בהרווארד.

החברה קיבלה ממשקיעים פרטיים, רובם יהודים מצרפת, כ-7 מיליון דולר. המדען הראשי השקיע כ-1.5 מיליון דולר.