דוד אדרי רכש מידי אליהו מניות לאומי ב-100 מ' ש'

עד היום היה שחקן הנוסטרו מזוהה בעיקר עם רכישת אג"ח קונצרניות, אשר מהן רכש עד כה בהנפקות מאז תחילת השנה כ-60 מיליון שקל

שחקן הנוסטרו דוד אדרי מרחיב את פעילותו מעבר לאג"ח קונצרניות. ל"גלובס" נודע כי אדרי רכש בשבוע שעבר מניות בנק לאומי בהיקף של כ-100 מיליון שקל, במסגרת הפצת מניות שביצע שלמה אליהו. בסך הכול מכר אליהו מניות לאומי בהיקף של 471 מיליון שקל, כחלק מהתנאים הנדרשים לאישור רכישת חברת הביטוח מגדל על ידו אשתקד. רוכשי המניות מלבד אדרי היו גופים מוסדיים מקומיים וזרים.

המניות הופצו על ידי אי.בי.אי ודויטשה בנק במחיר של 12.75 שקל למניה - הנחה של 3% על מחיר הסגירה שלהן ביום שלישי. ביום חמישי ירדה מניית בנק לאומי ב-3.2%, למחיר של 12.7 שקל, בעקבות דוחות כספיים מאכזבים לרבעון האחרון של 2012. היום עלתה מניית בנק לאומי ב-1% למחיר של 12.9 שקל.

לאחר הפצת המניות הנוכחית (והפצה קודמת שביצע בחודש אוקטובר, בהיקף של 200 מיליון שקל) מחזיק אליהו 6% ממניות בנק לאומי. המניות מוחזקות בנאמנות אצל השופט בדימוס אורי גורן, כאשר הסכם הנאמנות קובע שאליהו הוא שמתזמן את מועד המכירה. כך, אליהו מכר מניות בשבוע שעבר, לפני שלאומי דיווח על הפסד של 259 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2012.

לאחר שהשלים את רכישת את השליטה בחברת הביטוח מגדל מידי ג'נרלי האיטלקית בחודש אוקטובר, מנוע אליהו מלהחזיק במקביל גם בבנק, ולפיכך ניתנה לו תקופה של עד ארבע שנים למימוש החזקותיו בלאומי ובבנק אגוד (בו הוא מחזיק 23% מהמניות, וחברת הביטוח אליהו שבבעלותו מחזיקה 4% נוספים

מימוש פז

דוד אדרי, 38, לשעבר סמנכ"ל הברוקראז' בפסגות, פרש מבית ההשקעות לאחר שנעצר בידי חוקרי רשות ניירות ערך בפברואר 2010, בחשד לביצוע מניפולציות באג"ח ממשלתיות וקונצרניות בתיק הנוסטרו של בית ההשקעות. תיק החקירה מתנהל בעצלתיים, ובינתיים חזר אדרי לשוק, בגדול, באמצעות חברת טרסיליון שבבעלותו הפועלת באגרסיביות בשוק האג"ח הקונצרניות. רק מתחילת השנה רכש אדרי אג"ח קונצרניות במספר הנפקות בכ-60 מיליון שקל.

איש עסקים נוסף מלבד שלמה אליהו שמימש בשבוע שעבר מניות בהיקף גדול הוא צדיק בינו, בעל השליטה בבנק הבינלאומי ובחברת האנרגיה פז. בינו מכר ביום חמישי מניות פז בהיקף של 203 מיליון שקל (3.8% מהמניות), בשער של 560 שקל למניה (הנחה של 5% על מחיר הסגירה ביום רביעי). גם כאן מרבית המניות נמכרו למוסדיים בעסקאות מחוץ לבורסה.

החזקותיו של בינו בפז ירדו בעקבות המימוש ל-42% מההון, בשווי של 2.4 מיליארד שקל. לפי החלטות ועדת הריכוזיות, אמור בינו להחליט עם איזו החזקה מבין השתיים הוא רוצה להישאר: הבינלאומי או פז. בינו מחזיק ב-39% ממניות פיבי, בעלת השליטה בבינלאומי, בשווי של 746 מיליון שקל.