צפון קוריאה מפעילה מחדש את הכור הגרעיני שלה

(עדכון) - דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית בקוריאה הצפונית הודיע כי מדינתו תפעיל מחדש את כל המתקנים הגרעיניים כולל הכור הגרעיני ביונגביון שנסגר, גם לשימושים צבאיים

גוברת המתיחות בין קוריאה הצפונית לעולם: דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה הודיע הבוקר כי ארצו תפעיל מחדש את הכור הגרעיני ביונגביון, כור שנסגר בשנת 2007, ואת כל מתקני הגרעין במדינה. הפעילות תכלול גם הפעלה של מתקן להעשרת אורניום. "מתקני הגרעין ישמשו הן לחשמל והן לשימושים צבאיים", הוא צוטט בסוכנות הידיעות הממלכתית KCNA.

במקביל, בנאום שנשא מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בישיבת הוועד המרכזית של מפלגת הפועלים הקומוניסטית, התייחס המנהיג העליון לסוגיית פיתוח הנשק של מדינתו. "הכוח הגרעיני שלנו משמש להרתעה מפני לוחמה", הצהיר קים שהבהיר כי הנשק הוא "ערובה להגנה על הריבונות של פיונגיאנג".

מנהיגה של קוריאה הצפונית אמר בנוסף שהנשק הגרעיני שארצו מפתחת אמור להוות גורם מרתיע לתוקפים פוטנציאליים וכבסיס לשגשוגה. בנוסף, התייחס קים למה שכינה "התגרות" מצד המערב והאשים כי ארה"ב ובנות בריתה מנסות לגרור את האזור למלחמה ולמירוץ חימוש, שלדבריו, יביא ליצירת מכשולים בדרך לשיפור כלכלי עולמי.

"ארה"ב שלחה ספינת טילים לחופי קוריאה"

המתיחות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית הגיעה בימים האחרונים לשיאים חדשים. בסוף השבוע הכריזה צפון קוריאה על "מצב מלחמה" מול שכנתה, דרום קוריאה. האמריקנים שלחו מטוסי חמקן ומפציצים לקוריאה הדרומית, וכלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי הצי האמריקני שלח לאזור גם משחתת המסוגלת לשגר טילים.

גורמי ביטחון אמרו אתמול לרשת NBC כי המשחתת הפליגה לעבר האוקיינוס השקט לנוכח האיומים המתגברים של המשטר בפיונגיאנג. ברשת CNN דווח כי ייתכן שמשחתות נוספות יישלחו ובנוסף, יועבר לאזור רדאר מתקדם המוצב על אסדה בלב ים. גורם במשרד הביטחון האמריקני ציין כי הרדאר נועד לעקוב אחר תנועות הצבא של קוריאה הצפונית, במיוחד אחר שיגור טילים - שוושינגטון מאמינה שיתבצע בשבועות הקרובים.