הטיפ היומי: על איזו ענקית אמריקאית ממליצים בקמליה?

ראש מחלקת המחקר בקמליה קפיטל, גיורא קוצ'ינסקי, ממליץ על מניית 3M: "מעריכים שבשנים הבאות תוכל החברה להציג צמיחה של 8% ברווח, וזו גם התשואה השנתית ארוכת הטווח, שאנו מצפים לקבל ממניית החברה, בהערכה שמרנית"

3M היא אחת מחברות התעשייה הגדולות בעולם, והיא מאופיינת בפיזור ענפי וגיאוגרפי רחב. החברה נסחרת בניו יורק בשווי של כ-73 מיליארד דולר. החברה, שהוקמה ב-1902 כחברת כרייה, מייצרת כיום קרוב ל-55 אלף מוצרים.

חברת 3M פעילה במגוון רחב של שווקים. תת-הענפים שלה מאופיינים בתגובה חיובית לשלבים שונים במחזור הכלכלי, ובשל עובדה זו החברה נוטה להניב תשואת יתר מהותית על שוקי המניות בתקופות מיתון, עקב הדפנסיביות שלה. כך שעל פני תקופות ארוכות, משקיעים האוחזים במניות החברה נהנים מתשואה כללית עודפת על המדדים.

הגם שבבעלותה של החברה מגוון רחב של מוצרים, הפיתוח של אותם מוצרים נבנה על בסיס 46 טכנולוגיות בסיס ייחודיות שפותחו על-ידי החברה.

להערכתנו, ברבעונים הקרובים צפויה 3M להציג תוצאות משופרות כתוצאה מיישום יוזמות צמיחה חדשות, איזון מדויק יותר בין אסטרטגיית הצמיחה לשמירה על המרווחים, וכן שיפור כללי בכלכלה העולמית. אנו סבורים ש-3M מהווה את השילוב האולטימטיבי של חברת תעשייה בעלת מאפיינים של חברת צמיחה.

בשנים האחרונות החברה מציגה צמיחה מתמדת והאסטרטגיה שלה דוגלת בהשקעות אסטרטגיות שמניבות תשואה של מעל 20% על ההון המושקע, צמיחה של מעל 10% ברווח וצמיחה אורגנית של 7%-8% לטווח הארוך. גם תשואת הדיבידנד אטרקטיבית.

החברה ממקדת את מאמציה ב-6 ענפי פעילות: תעשייה ותחבורה; בריאות; צריכה ומשרד (המוצר המוכר ביותר הוא ככל הנראה פתקיות ה-Post IT); ביטחון והגנה; תצוגה וגרפיקה, וכן אלקטרוניקה ותקשורת. 34% מההכנסות מגיעות מתחום התעשייה והתחבורה, ו-17% מתחום הבריאות.

מהשוואה לחברות תעשייה אחרות עולה שרמות התמחור של 3M עומדות בקנה אחד עם רמות התמחור המקובלות לחברות מסוגה. להערכתנו, יתרונותיה התחרותיים, הפיזור הגיאוגרפי ורמות הסיכון הנמוכות יחסית של 3M, מצדיקים רמת תמחור גבוהה יותר. אנו מתייחסים להשקעה בחברה כהשקעת ערך היכולה להוות עוגן בתיק ההשקעות.

אנו ממליצים על רכישת מניות 3M, ומעריכים שבשנים הבאות תוכל החברה להציג צמיחה של 8% ברווח הנקי, וזו גם התשואה השנתית ארוכת הטווח, שאנו מצפים לקבל ממניית החברה, בהערכה שמרנית.

*** גיורא קוצ'ינסקי, ראש מחלקת מחקר, קמליה קפיטל