משרד הכלכלה: "מי צריך לשלם על קמפיין כשיש את בנט?"

לפי הערכות, ולאחר בדיקה מקיפה שנעשתה, העלויות להחלפת שם משרד התמ"ת - מזעריות

בזמן שהתעשיינים זועמים על החלטת שר הכלכלה, נפתלי בנט, לשנות את שם משרדו ממשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת) למשרד הכלכלה, בצמרת המשרד כבר נערכים לשינוי באופן רשמי: בשבועות הקרובים יביא בנט את ההחלטה לשינוי שם המשרד לאישור הממשלה ואז יחל במשרד תהליך פנימי שבמסגרתו אתר האינטרנט שלו, כמו גם דפי המכתבים והמזכרים, המעטפות, השלטים וכרטיסי הביקור של העובדים יחודשו ויעודכנו בשמו החדש של המשרד.

גורמים מקצועיים במשרד הכלכלה אמרו ל"גלובס" כי בדיקה מקיפה שנעשתה בשבועות האחרונים לקראת החלפת השם, העלתה כי העלויות הכרוכות במהלך "מזעריות", כהגדרתם. זאת בין השאר על רקע העובדה שסוגיית החלפת שמו של משרד התמ"ת למשרד הכלכלה נבחנה כבר לפני כשנתיים וחצי, עת התקשר המשרד עם יועצים מקצועיים ממשרד אדלר חומסקי.

בעקבות אותה התקשרות, שנועדה לאפשר מיתוג מחודש של המשרד, הוצע כי תהליך המיתוג יכלול גם את החלפת שמו למשרד הכלכלה. אלא ששר התמ"ת לשעבר, שלום שמחון, דחה את ההצעה לשנות את שם המשרד אך אימץ את שאר ההמלצות לגבי תהליך המיתוג - לרבות עיצוב סמליל (לוגו) חדש של משרד התמ"ת.

ייפגש עם התעשיינים

במשרד הכלכלה אמרו היום (ג') כי הסמליל, שעוצב במסגרת תהליך המיתוג וצורתו משולש, יישאר ורק שמו של המשרד יוחלף: "מדובר בתהליך קצר יחסית וזול למדי ואנחנו מעריכים שהעלויות יהיו מזעריות", אמר ל"גלובס" בכיר במשרד הכלכלה. עדיין לא ברור אם במסגרת החלפת שמו יבקש שר הכלכלה בנט להוביל קמפיין חדש שבמסגרתו יוצגו הפעילויות והשירותים שמוביל המשרד. החלטה על קמפיין כזה כרוכה בהוצאות כספיות גדולות: "לא נראה כרגע שמישהו כאן ימשוך לכיוון של קמפיין יקר, כי יש לנו את נפתלי בנט כפרזנטור: הוא דמות פוליטית עולה, מסקרנת, יו"ר של מפלגה עם 12 מנדטים שנמצא במקום מרכזי בשיח הציבורי, ובאופן טבעי, יוביל את משרד הכלכלה לחשיפה המתבקשת. מי צריך לשלם על קמפיין כשיש את בנט?", אמר ל"גלובס" בכיר במשרד.

מחר עתידים בנט ונשיא התאחדות התעשיינים, צבי אורן, לקיים פגישת עבודה ראשונה. הפגישה נקבעה על רקע ביקורת מצד התעשיינים על ההחלטה של בנט לשנות את שם המשרד, תוך השמטת המילה 'תעשייה'.

בנט, שנכנס לתפקידו במשרד הכלכלה ימים ספורים לפני שהמשרד יצא לפגרת פסח, צפוי להמשיך בימים הקרובים בגיבוש תוכניות העבודה של המשרד ובדיונים לקראת התקציב הבא. בכירים במשרד התמ"ת אמרו היום כי המנכ"ל המכהן שרון קדמי צפוי להמשיך בתפקידו וזאת עד הודעה חדשה. קדמי החל בכהונתו כמנכ"ל משרד התמ"ת בעת שבנימין (פואד) בן אליעזר כיהן כשר והמשיך בתפקיד גם לאחר ששמחון החליף את בן אליעזר: "בינתיים קדמי עובד על ההיערכות לתקציב המדינה הבא, ויש לו הרבה מאד משימות על השולחן", אמר גורם בכיר.

בנט כבר מינה את טל גן צבי לתפקיד ראש המטה שלו במשרד הכלכלה וכנראה שבשבועות הקרובים ימנה בעלי תפקידים נוספים, בהם גם יועץ תקשורת אישי.