חוברים יחדיו בסטייל: הנה כמה משיתופי הפעולה המעניינים בעולם האופנה

תעשיית האופנה מספקת הקיץ שיתופי פעולה מרתקים ■ נעלי אולסטאר מעוצבות בהשראת עטיפות האלבומים של להקת GreenDay הן רק דוגמה אחת

רשתות אופנה מסחריות שחוברות למותגי אופניים; יצרני מכוניות שחוברים לעולם השעונים; מותגי אופנה מובילים החוברים לאמנים ולמאיירים גרפיים. זה רק חלק מרשימה של שיתופי פעולה מרתקים, שמספקת לנו מדי עונה הקלחת הרותחת של תעשיית האופנה. מאחורי כל שיתוף פעולה כזה עומד סיפור משלו, המלווה בהשראה ובמלאכת מחשבת יצירתית וקפדנית ביותר, המולידה מהדורה מוגבלת שמרגע השקתה נחשבת להצלחה מסחררת. הנה כמה כאלה - מהצנועים ביותר, דרך המפתיעים ועד הראוותניים.

פאנק ורוקנרול

אולסטאר GreenDay

המהדורה החדשה של נעלי הצ'אק טיילור לקונברס אולסטאר מעוצבת בהשראת עטיפות האלבומים המוצלחים של להקת הרוק האמריקאית GreenDay.

ניתן להשיג באתר קונברס, והחל ביולי גם בחנויות בארץ. מחיר: 240 שקלים

ג'ינסולוגיה

כריס ואן אש Lee

בעקבות ההצלחה שגרפה קולקציית הקפסולה הקודמת, שעוצבה על ידי מותג הדנים LEE למעצב הבלגי המוכשר, הוחלט לנסות לשחזר את ההצלחה, הפעם עם חמישה דגמים המשלבים בין בד הדנים לתיפורים זהובים בולטים, המסמלים את החיבור בין הקז'ואל למחויט, בין היומיומי לערב. מצד אחד דגם קלאסי של מכנס ג'ינס עם 5 כיסים וכובע בייסבול עשוי דנים ומצד שני מכנסי ג'ינס בקו מחויט יותר, ז'קט ללא שרוולים ועניבה.

להשיג בחנויות של Lee ושל כריס ואן אש ברחבי אירופה.

טווח המחירים: 195-415 אירו

ויהי עור

מיקה בשן H by Harris

לפני כשלוש שנים השיק האריס אליוט, אדריכל, מעצב וסטייליסט, את מותג התיקים H by Harris, הכולל מזוודות ואקססוריז בעיצוב נקי ויוקרתי. זוהי העונה השנייה שבה הוא משתף פעולה עם מעצבת בגדי העור מיקה בשן. שיתוף הפעולה המעניין הזה הוליד תרמילי גב יוניסקס, מעוצבים בסגנון קווילט (ריבועי עור תפורים), שמכילים תא מרופד ומיוחד למחשב נייד וגם תיקי קלאץ' בגדלים שונים.

להשיג בחנות המעצבת בכיכר המדינה.

טווח המחירים: 1,800-4,500 שקלים

משא אחר

EASTPAK RAF SIMONS

חדשנות, פרופורציות ומודרניות מאפיינות לרוב את עיצוביו של מעצב האופנה הבלגי רף סימונס, ולא בכדי הם בולטים גם בקולקציה המשותפת (הרביעית) שעיצב למותג האורבני איסטפק. שני הדגמים בקולקציית מסלול הדוגמנות שואבים השראה מתרמיל היום הטיפוסי של איסטפק, עשויים אריגי ז'קארד רכים ויוקרתיים, מצוידים ברצועות ובפריטי מתכת מבריקים. הקולקציה תהיה זמינה בחנויות השונות החל ביוני.

בינתיים ניתן להשיג באתר rafsimons.eastpak.com במחיר של 850 שקלים

מירוץ הפתיחה

McGregor פורמולה 1

על רקע המקצוע שלו כנהג מירוצים מקצועי, הביא באס סחוטה לשיתוף פעולה בין חברת האופנה שבבעלותו McGregor לקבוצת וויליאמס פורמולה 1 ומונטה קרלו. מאז, פעמיים בשנה יוצאת קולקציה משותפת, המשמשת את הנהגים ונמכרת גם בחנויות, שכוללת חולצות אריג מכופתרות, חולצות טי ופולו, ברמודות, ז'קטים וכובעים.

להשיג החל בסוף החודש בחנות המותג בקניון עזריאלי.

טווח המחירים: 270-1,000 שקלים

להמציא את הגלגל

לה קוק ספורטיף טור דה פראנס

מותג האופנה הצרפתי ליווה את מירוץ אופני הכביש היוקרתי החל בשנות ה-60 ועד שנות ה-80. השנה, לכבוד המירוץ ה-100 של הטור דה פראנס, חזר המותג להיות אחד מארבעת הספונסרים של המירוץ, וכהוקרה יצר קו שלם של פריטים עבור משתתפי המירוץ.

ניתן יהיה להשיג החל בחודש יולי בחנות המותג בשנקין 6

תל אביב. הטווח מחירים: 200-400 שקלים

מיני מי

פומה MINI

תחת השם 'מיני' נוצרה קטגוריה אופנתית בלוק בריטי מהוקצע ומחודד, על-ידי פומה הספורטיבית בשיתוף עם מותג המכוניות מיני. הקולקציה כוללת חולצות, ז'קטים, נעליים ותיקים, לנשים ולגברים. מכל הפריטים מבצבץ לוגו המיני הקטנטן אך הבלתי ניתן להחמצה.

להשיג בחנויות פומה. טווח המחירים: 200-900 שקלים

מדד הביצועים

מרצדס IWC

שיתוף הפעולה של IWC עם מרצדס בנץ החל עוד באוקטובר 2004, כאשר יצרנית השעונים השוויצרית הכריזה על שותפות עם AMG, סדנת הביצועים של מרצדס. שנה לאחר מכן, IWC חשפה את שני הדגמים הראשונים מסדרת Ingenieur המוקדשים ל-AMG. כעת, השותפות מתרחבת גם לתחום הספורט המוטורי של מרצדס בסבב מירוצי המכוניות היוקרתי פורמולה 1. השעונים עושים שימוש בחומרים חדשניים, בטכנולוגיה חדשה ובעיצובים חד-פעמיים ופונקציונליים.

להשיג ברשת כרונוטיים.

טווח המחירים: החל ב-93,858 שקלים

חברבורות או לא להיות

Kenzo VANS

בינואר האחרון יצא זוג המעצבים של המותג הצרפתי KENZO לטיול ספארי בתאילנד כדי לספוג קצת מהאווירה המקומית של הג'ונגל האסייתי. הנמר הוכתר כמלך הג'ונגל, ולא בכדי; הדפסי חברבורות ססגוניים ומקוריים מעטרים את קולקציית הקפסולה (הרביעית במספרה) שעיצבו למותג הסניקרס VANS, הכוללת שישה זוגות סניקרס וסליפרס שונים.

הקולקציה תוצע למכירה בחנויות בית האופנה KENZO

ובאתר האונליין של המותג kenzo.com באפריל הקרוב.

טווח המחירים: 100-120 אירו

אקו סטייל

Edun Diesel

מותג האופנה אדון (שבבעלות בונו, סולן U2, ואשתו אלי היוסון) מאחד כוחות עם מותג הדנים דיזל בקולקציה בהשראת יצירה אפריקאית, המיוצרת באפריקה עם שימוש בכותנת CCI משובחת מאוגנדה. הפרויקט נולד מנסיעה משותפת של השלושה (מייסד דיזל רנצו רוסו, אלי היוסון ובונו) לאוגנדה ולמאלי. בעקבות החוויה איחדו כוחות כדי לקדם את המסחר ואת הפיתוח באפריקה תחת השם Diesel Edun. מדובר בקולקציה של 25 דגמים, ג'ינסים וז'קטים, המיוצרת כולה באפריקה.

להשיג בדיזל רמת אביב. טווח המחירים: 380-1,400 שקלים

הפרטים הקטנים

H&M BRICK LANE BIKES

קולקציית הקפסולה של רשת האופנה השבדית H&M עבור מותג האופניים הלונדוני Brick Lane Bikes מכילה את כל האלמנטים הטכניים הדרושים לרכיבה טובה יותר, במעטה של עיצוב מודרני עבור הרוכב העירוני. מדובר ב-11 פריטים המשלבים אופנה עם פונקציונליות, החל בז'קטים דוחי מים ובלייזרים המותאמים לרכיבה וכלה באפודות רכיבה ובכובע בהשראת אופנת וינטג'. הקולקציה כולה עשויה מחומרים מתחשבים יותר בסביבה.

להשיג בחנויות הרשת. טווח המחירים: 60-500 שקלים