כלכלית ירושלים מוכרת קניון בקנדה בכ-62 מיליון דולר קנדי

התזרים הפנוי לחברה מהמכירה צפוי לעמוד על סך כולל ברוטו של כ-37 מיליון דולר קנדי

עסקה ראשונה למנכ"ל החדש של כלכלית ירושלים. חברת כלכלית ירושלים מקבוצת פישמן, הודיעה היום (יום ד) כי נאמנות קנדית בבעלותה המלאה של החברה התקשרה בהסכם למכירת מלוא זכויותיה בקניון בקנדה בעבור כ-62 מיליון דולר קנדי (כ-221.6 מיליון שקל).

מדובר בקניון בשם Northgate Mall המשתרע על פני 31 אלף מ"ר בנוי במפלס אחד ברובע Saskatchewan ברגינה. הקניון נבנה בשנת 1965 ועבר שני שיפוצים ב-1998 וב-2002.

על פי דיווח החברה לבורסה, שווי הנכס בספרי החברה נכון לסוף 2012 עומד על כ-61 מיליון דולר קנדי (כ- 229 מליון שקל). ככל ותושלם העסקה, החברה צפויה לרשום בגין המכירה רווח ברוטו, לפני הוצאות מכירה ולפני השפעות מס, בגובה כמיליון דולר קנדי (כ-3.6 מיליון שקל) והתזרים הפנוי לחברה מהמכירה, לפני הוצאות מכירה ומס, צפוי לעמוד על סך כולל ברוטו של כ-37 מיליון דולר קנדי (כ-133 מיליון שקל).

יש לציין שהשלמת העסקה כפופה להתקיימות מספר תנאים מתלים המפורטים בהסכם שנחתם בין החברות. מדובר בקבלת הסכמת הבנק המלווה לנטילת חוב המוכרת בגין הנכס על ידי הרוכש, השלמת בדיקת נאותות של הרוכש תוך 45 יום ממועד החתימה על ההסכם וקבלת מכתבים מאת שוכרי הנכסים המאשרים נושאים מהותיים בנוגע להסכמי השכירות עליהם הם חתומים מול החברה.

בחברה מעריכים כי בכפוף להתקיימותם של אותם תנאים מתלים תושלם העסקה בפועל ברבעון השלישי של השנה הנוכחית. דודו זבידה, מנכ"ל כלכלית ירושלים אמר היום: "מדובר בצעד נוסף בקידום מדיניות הקבוצה למימוש נכסים אשר הושבחו במלואם. המימוש יחד עם מימושים נוספים אותם מתכוונת הקבוצה לבצע במהלך השנה צפויים לתרום להפחתת החוב ושיפור ביחסי הכיסוי והנזילות של הקבוצה".

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".