עוד כישלון במשרד התקשורת: פריצה בירושלים

כישלונות האבטחה במשרד התקשורת לא נגמרים ■ ערב חג הפסח אירעה פריצה במשרד התקשורת; ממה שידוע ניתן להבין שהפריצה הייתה באגף הכספים

מערך האבטחה במשרד התקשורת כושל פעם נוספת והפעם מסתבר כי ערב חג הפסח אירעה פריצה במשרד התקשורת. במשרד התקשורת אומרים גורמים שונים שהחשד נפל על אחד מאנשי הביטחון שהיה מעורב בפריצה ואולם איך לכך כל אישור רשמי, והחקירה הועברה לטיפול המשטרה. ממה שידוע ניתן להבין שהפריצה הייתה באגף הכספים.

מחדלי האבטחה במשרד התקשורת כבר הפכו ללעג ולשנינה לאחר סדרה של אירועים שבהם כשל המשרד בשמירה על מידע מסווג ונחשפו ב"גלובס". מדובר על תרגילים שערך השב"כ ובהם בדק את מידת העירנות של העובדים במשרד לכל הקשור לשמירה על סודיות ושמירה על מידע מסווג. לפני מספר חודשים עובד באגף הספקטרום קיבל שיחת טלפון מאיש שהציג עצמו כאיש שב"כ וביקש לקבל סיסמה לכניסה למערכת המיחשוב, וקיבל.

בפעם השנייה נציגת שב"כ נכנסה למשרד התקשורת, נכנסה לאחד המשרדים וביקשה עזרה בהוצאת פחית שתייה ממכונה, ובעת שהעובד יצא מהמשרד הכניס איש השב"כ החסן נייד (דיסק און קי) למחשב על מנת לשאוב משם מידע.

האירועים הללו פגעו באמון שנותנות חברות התקשורת במשרד שכן הן מעבירות לו מידע עסקי רגיש על תוכניותיהן. לפחות במקרה אחד, חברת בזק הביעה חשש גלוי מהעברת מידע מסווג שביקש ממנה המשרד להעביר, תוך כדי שהיא רומזת על מחדלי האבטחה שהתגלו בו. וכאמור המקרה האחרון מעיד שהמשרד נפגע פעם נוספת בעקבות הפריצה שנזקה אינו מוערך, אך הוא חמור מאד בפני עצמו, שכן במשרד מוחזק מידע לא רק עסקי אלא גם מידע בטחוני מסווג.

תגובת משרד התקשורת: "הנושא נמצא בטיפול משטרת ישראל. לתגובות יש לפנות אליהם".