משרד התקשורת לרשות ההגבלים: "השוק הסיטונאי" עוד רחוק

הקמת השוק הסיטונאי נועדה לעודד את התחרות בשוק התקשורת

פסימיות בנוגע ליישומו של שוק סיטונאי בשוק התקשורת השתקפה אתמול (א') היטב בדיון שנערך בין הנהלת משרד התקשורת וצמרת רשות ההגבלים העסקיים, שבה השתתף גם הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה. מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, דיווח בישיבה כי הפערים בין חברות התשתית, בזק והוט, לבין פרטנר וסלקום, נותרו גבוהים וכי כרגע אין התקדמות במו"מ ביניהן.

הקמת השוק הסיטונאי נועדה לעודד את התחרות בשוק התקשורת. במסגרת השוק הסיטונאי ימכרו בזק והוט תשתיות לפרטנר וסלקום. כל אחת מהחברות תוכל להציע שירותי טלפוניה, טלוויזיה ואינטרנט וכך תיווצר תחרות בין ארבע קבוצות תקשורת מרכזיות.

רשות ההגבלים העסקיים הביעה דאגה מכך שהקמתו של השוק הסיטונאי מתעכבת והציעה למשרד התקשורת לשתף פעולה כדי לקדם את הנושא. בדיון העלו אנשי הרשות שאלות רבות בנוגע להקמתו של השוק הסיטונאי וכן מספר תרחישים אפשריים, אך נדמה שבמשרד התקשורת מעדיפים שלא להתערב ולא לקבוע את מחירי השימוש בתשתיות.

בידי המשרד כבר יש מספרים ומחירים בעקבות עבודה כלכלית שעשה בנושא, אבל הוא נמנע לפרסמם, כדי להעניק לצדדים זמן נוסף, מתוך תקווה שהם יגיעו לסיכום חיובי וכמו כן לאפשר לשר התקשורת החדש, גלעד ארדן, ללמוד את הנושא ולקבל החלטות כיצד לנהוג.

על-פי הערכות, מחירי השימוש שנמצאו בבדיקת משרד התקשורת גבוהים מהמצופה ופרסומם עלול לפגוע במו"מ.