ח"כ רוזנטל: "משפחת עופר עשו שקשוקה ומטבוחה, לא שילמו מסים וכעת עידן מאיים לעזוב ללונדון? לך, עידן"

(עדכון) - דיון סוער בכנסת על הגזירות הכלכליות שבדרך ■ יחימוביץ': "במקום להשיב לשאלות בכנסת, לפיד מתכתב בפייסבוק"

מליאת הכנסת מתכנסת היום (ג') לדיון מיוחד בעניין הגזירות הכלכליות הצפויות, בעקבות דרישתם של 52 חברי כנסת מהאופוזיציה לקיים את הדיון במהלך הפגרה.

בקרב אנשי האופוזיציה נשמעה ביקורת כלפי שר האוצר יאיר לפיד, שהחליט שלא להגיע לדיון ולשלוח במקומו את סגנו, ח"כ מיקי לוי, שיענה לפונים על שאלותיהם.

תחילה נשאה דברים יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ', שתהתה כיצד שוקלים באוצר להעלות את שכר הלימוד של הסטודנטים. "כל המחקרים מראים שיוקר המחייה של הסטודנטים עלה מאוד והוא בלתי נסבל. אז עוד לפני שנוגעים במשהו - בהם אתם מעזים לגעת?". היא פנתה בדבריה ללפיד ואמרה כי "פוליטיקה ישנה היא לעשות את ההיפך המוחלט ממה שהתחייבת לציבור שלך לפני שתי דקות. מה ציפתה ממך ריקי כהן?".

בהמשך זעמה יחימוביץ' על כך שלפיד נעדר מהדיון בכנסת בעודו מפרסם סטטוסים בפייסבוק ומגיב לסוגיית העלאת שכר הלימוד. "במקום לבוא לכאן ולהשיב על שאלות בכנסת - הוא יושב מול הפייסבוק ומתכתב", אמרה יחימוביץ'

חבר מפלגתה מיקי רוזנטל הזדעק גם הוא על הדוכן ואמר כי "יש שני מעמדות בישראל - הנאנקים תחת הנטל ואצולת הממון מתעשרת מניצול מחפיר של משאבי המדינה. אסור לחזור לפתרונות הישנים שמוצעים על ידי האוצר, צריך לקחת ממי שצודק לקחת ממנו ולא ממי שקל לקחת ממנו".

רוזנטל התייחס לחשיפת "גלובס" על עידן עופר המתכנן לעזוב ללונדון ותקף אותו בחריפות: "עידן עופר מאיים לעזוב ללונדון. מה נעשה בלעדיו? אל תעזוב" רוזנטל, יוצר הסרט "שיטת השקשוקה" שהעמיד אותו במסלול התנגשות מול משפחת עופר, הוסיף כי "משפחת עופר התעשרה אחרי שמצצה את לשד המדינה. הם קיבלו את בזן, עשו שקשוקה ומטבוחה, לא שילמו כמעט מסים ומאיימים לעזוב. לך, עופר. לא ניתן לך למכור את כיל לזרים".

מיד אחריו עלה ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ, שתקף את היעדרותו של לפיד מהדיון: "שר האוצר שאל איפה הכסף. אני שואל 'איפה שר האוצר?' מדוע שהכנסת מקיימת דיון מיוחד בנושא הגזירות הצפויות, שר האוצר לא נמצא?".

חבר הכנסת איתן כבל מהעבודה תקף את הדיווחים על כך שלפיד מתכוון להעלות את שכרם של הסטודנטים, מה שהוכחש ע"י לפיד. "המהלך יהפוך את מערכת ההשכלה הגבוהה למערכת לעשירים בלבד", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "במקום 'יש עתיד' קיבלנו את אותו העבר השמרני בדמות מרגרט תאצ'ר עם ג'ל בשיער".

לוי, סגנו של לפיד, השיב לשאלות חברי הכנסת ואמר כי הדיווח על העלאת שכר הלימוד הינו "ספין ותו לא". הוא פירט את הנתונים הכלכליים האחרונים בישראל ואת הגירעון של כ-40 מיליארד שקל ושאל את ח"כ משה גפני: "איפה הכסף? הרי אתה היית יו"ר ועדת הכספים. אנחנו על סף משבר תקציבי. אם לא נכין תוכנית שתצמצם את הגירעון היום - ניקלע למשבר חריף שידרוש מאיתנו צעדים כואבים הרבה יותר, כפי שהיה במשבר ב-2003. אני מבקש להבהיר שתקציב 2013 יהיה גדול ב-4% מתקציב 2012, כלומר יינתנו לאזרח הרבה יותר שירותים".