איש השנה בנדל"ן של "גלובס" ל-2013 - דוד עזריאלי

דנה עזריאלי קיבלה את הפרס בשם אביה בפסגת הנדל"ן של "גלובס": "מקווים שהממשלה החדשה תפעל לעודד את המשך ההשקעות בישראל" ■ יעקב נאמן: "מי שלא יבנה לפי התב"ע - יהרסו לו את הפרויקט" ■ לריכוז כל כתבות הוועידה - לחצו כאן

"בשנים האחרונות היו לא מעט פיתויים ולא מעט קשיים", כך אמרה הבוקר (ג') דנה עזריאלי, בתו של דוד עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי בפסגת הנדל"ן של "גלובס", אשר התקיימה במלון דיויד אינטרקונטיננטל בת"א. דנה הגיעה לקבל את פרס "איש הנדל"ן של 'גלובס' ל-2013", בו זכה אביה.

"אמרו לנו להשקיע במזרח אירופה ודרום באמריקה, הזהירו אותנו מהרגולציה שמכבידה על הפעילות העסקית. וזה נכון, יש קשיים, אבל אנו בקבוצת עזריאלי מקווים שהממשלה החדשה תפעל לעודד את המשך ההשקעות בישראל ואת המשך צמיחת העסקים כאן", אמרה עזריאלי.

"אנו נמשיך לעשות את מה שאנו עושים הכי טוב, להמשיך לפתח קרקעות ולתרום את תרומתנו הצנועה להמשך התפתחות הכלכלה הישראלית", סיכמה. "בשם אבי, אני מודה לכם על הפרס".

נאמן: "מי שלא יבנה לפי התב"ע - יהרסו לו את הפרויקט"

מוקדם יותר דיבר בפסגת הנדל"ן יעקב נאמן, שר המשפטים היוצא, שאמר כי "כדי להביא לשינוי במדינת ישראל צריך לקבוע שלא צריך רישיון בשביל תוכנית בניין ערים. פשוט לבנות לפי התב"ע, ומי שלא יבנה לפיה - יהרסו לו את הפרויקט".

לדבריו, "חייבים לעשות שינוי יסודי בהקצאת קרקעות, בעיקר באזורים שבהם יש את אותם אנשים שזקוקים לכך, ואני לא מדבר על גברת כהן, אלא על גברת מועלם", המשיך נאמן. "צריך לפתור את הבעיה הזו בכל אזורי הפריפריה".

בנוסף, ציין נאמן כי הוא חושב ש"חקיקה בשני התחומים, גם דיור במסגרת התחדשות עירונית, וגם דיור בר-השגה למיעוטי יכולת - חייבים לקבל את החוקים האלה לתקופה מסוימת, של 5-7 שנים, ולראות מה התוצאות. צריך לעשות זאת בהקדם, וכל זאת יוביל לשינוי המקווה והראוי".

אז למה נאמן לא ניסה להעביר את החוקים בעצמו? "ניסיתי, וכל מיני גורמים ביורקרטיים מנעו את זה. אני חושב שהממשלה החדשה והצוות החדש יוכלו לפעול בנושא הזה, כדי שעם ישראל לא יהיה במצב המביש בו הוא נמצא כיום".