כמה כסף מייצר הכדורגל לעיר מנצ'סטר?

מחקר חדש של קמברידג' ואוניברסיטת שפילד: יונייטד וסיטי מייצרות 330 מיליון ליש"ט בשנה לכלכלת מנצ'סטר, ומייצרות לא פחות מ-8,500 מקומות עבודה

מחקר חדש טוען: הכדורגל מייצר לכלכלת מנצ'סטר סכום אדיר של 330 מיליון ליש"ט בשנה. הבדיקה הוזמנה על-ידי מחלקת השיווק של עיריית מנצ'סטר, ונערכה על-ידי בית הספר לאקונומטריקה של קמברידג' והמרכז לחקר תעשיית הספורט באוניברסיטת האלאם שבשפילד.

על-פי המחקר, הכדורגל מייצר לא פחות מ-8,500 מקומות עבודה בעיר מצפון מערב אנגליה, שבו משחקות שתי קבוצות פרמיירליג (מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי) - למרות שחלק גדול מהכמות הזאת היא משרות חלקיות (רובן תקפות רק במהלך ימי משחקים).

ממצאים נוספים מעניינים של המחקר:

א. התפוסה בבתי המלון במנצ'סטר מגיעה ל-85% בימים בהם יונייטד או סיטי משחקות, לעומת 70% בלבד בימים אחרים.

ב. אחד מכל שמונה תיירים מחו"ל שנוחתים במנצ'סטר מגיע למשחק באולד טראפורד של מנצ'סטר יונייטד, לעומת 1 מכל 40 מבקרים מאנגליה שמגיעים לעיר.

ג. תיירים מחו"ל שמגיעים למנצ'סטר מבזבזים כ-800 ליש"ט בממוצע במהלך ביקורם בעיר, כ-25% יותר מאלו שלא מגיעים למנצ'סטר לצורך כדורגל.

ד. השווי הפרסומי של הכדורגל לעיר מנצ'סטר במהלך שני העשורים האחרונים מסתכם במיליארד ליש"ט.

ה. ההשפעה הכלכלית של הכדורגל על העיר מנצ'סטר, כאמור בשווי 330 מיליון ליש"ט בשנה, גבוהה פי 8 לעומת ההשפעה שמייצר הכדורגל על גלזגו הסקוטית (באמצעות מועדוני הכדורגל הבכירים של העיר - ריינג'רס וסלטיק).